[XP]explorer loop

Pagina: 1
Acties:

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Topicstarter
goeiesmorgens allen tezaam...

Ik heb een vaag probleem, en dat begon vanmorgen, en ik ben er nog steeds niet uit wat het is...
het gaat goed tot het winxp loginscherm, ik login en er gebeurt niks. Kijk ik in de taskmanager, dan zie ik dat explorer niet wordt geladen. Start ik vervolgens explorer.exe, dan start deze heel even, om vervolgens er meteen weer uit te klappen.

Het gekke is dat net vóórdat explorer.exe eruit klapt, er een programma wordt gestart dat msnijb.com heet. Deze wordt echter ook direct afgesloten (lijkt me logisch, omdat alle instanties van explorer.exe en de childs worden gekill-ed)...

Het gekke is alleen dat als ik een cmd open en dir /s doe van msnijb.com, er geen files gevonden worden.

zowel Google als GoT vinden niks op die filename.

En er komt nog wat geks, het lijkt wel of alle programma's niet als 'gebruiker' worden gestart, in de taskmanager staat bij de kolom 'gebruikersnaam' helemaal niks :?

Anyway, misschien dat een van jullie een idee heeft...?

Chriet Titulaer is de man

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb een paar keer PC's gezien die hetzelfde gedrag vertoonde, en die PC's waren geinfecteerd met een trojan. Je zou eens kunnen inloggen als een andere user, in veilige modus en liefst losgekoppeld van je (internet) netwerk en vervolgens bv. je PC eens laten scannen met www.housecall.nl of http://www.trojanhunter.com/ :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem hier met een laptop, minus het onbekende proces dat start (hij start explorer.exe en klapt die meteen dicht. als je heeeel snel kijkt zie je hem nog net vershcijnen in taskmgr)
Als ik met de commandline ifc werk dan kan ik wel vanalels en nogwat starten, bijvoorbeeld excel 97, MMC en word 97. Als ik met excel een bestand wil openen kan ik gewoon bladeren, en zelfs rechtsklikken op my computer en manage doen. hij klaagt dan over een aantal CLSIDs die niet goed zij of gewoon weg. Regedit werkt nog en voor zover ik kan zien is het register niet stuk maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Ik heb al een paar regfix tooltjes gerunt maar die helpen niet. de virusscanner vind niet dat er iets leuks is en housecall.nl kan ik niet visiteren want iexplore.exe doet ook niets meer.
ik heb al een paar system files van een andere pc eroverheen gezet (explorer.exe, bijvoorbeeld...) maar dat helpt niet.
Als ik MMC wil starten mutst het ding over een niet geregistreerde DLL, maar als ik hem handmatig registreer met regsrv32 dan werkt het allemaal pima, tot de volgende reboot.

Ik wil de pc niet zomaar opnieuw installeren, want er staat nog heel veel in de offline folders wat ik eerst wil redden.
Ik heb opnieuw gestart, in safemode hou ik hetzelfde probleem, als ik "use last known good configuration" opstart, krijg ik na enkele seconden ratelconcert gewoon weer geen explorer, en als ik aanmeldt als andere gebruiker kom ik ook nergens. Het aanmelden gaat prima, als ik aanmeldt als niets mogende user mag ik braaf niets, als ik als restricted tiepmiep aanmeld mag ik wel in office maar niet in de rest van het systeem (conform de rechten die ik heb ingesteld, dus OK) en als ik aanmeld als beheerder mag ik alles. Het lijkt wel, alsof er een trojan of virusje opstaat dat explorer.exe killt maar ik kan het gewoon niet vinden.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je het programma HijackThis eens downloaden en een logfile hier tussen code tags plaatsen?

Edit: even je verhaal beter gelezen, dacht dat het over trojan ging. Lijkt me meer op een rotte Windows install. Maar desonniettemin kan je HijackThis bekijken.

[ Voor 47% gewijzigd door Mike Jarod op 02-12-2003 10:57 ]