Toon posts:

[XP] Recovery?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik een aanmeldprobleem bij windows heb en ik dus niet meer in windows geraak, raden ze mij aan een recovery te doen.

Ik boot de laptop dus vanuit de win xp cd, ik kies om windows te herstellen, en vervolgens gaat hij naar dos waar c:\windows staat.
Wat moet ik nu doen om te herstellen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Het lijkt me heel verstandig om voor je volgende topic de diverse FAQ's even te lezen aangezien je antwoord daar letterlijk staat: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. :Y)
Is dat genoeg? Overigens geeft Microsoft zelf nog meer info :)

offtopic:
Titeledit, MSN Messenger smilies doen het niet op GoT ;)
En het is geen MS-DOS maar een NT command prompt :)

edit:

Oeps... zie inderdaad mutsje: als je wel tot een logon scherm komt hebben bovenstaande links geen nut en wil je de tip van hem gebruiken. Sowwy :X

En hoi ele :w

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 02-11-2003 10:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SuperMonkey,

Ik zie dat je nieuw bent - welkom op GoT :)
Op GoT zijn er een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen. Zo vinden we het belangrijk dat voordat je een topic opent, je zelf het een en ander geprobeert hebt, en dat je zelf gezocht hebt.
Geef dan in je topicstart even aan wat het resultaat was van die pogingen - hiermee voorkom je dat mensen dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt :)

Verder is het erg belangrijk dat je topicstart zo uitgebreid mogelijk is met relevante informatie - geef bijvoorbeeld de exacte foutmelding, en denk eraan dat je je probleem duidelijk omschrijft.

In jouw topic mis ik voornamelijk een duidelijke omschrijving - ik snap niet precies wat het probleem is. Ik kan uit je topicstart opmaken dat je in de recovery console terecht bent gekomen, maar omdat je niet precies aangeeft wat het probleem is waardoor je in de recovery console terecht bent gekomen, kunnen we wat moeilijk vertellen wat er aan de hand is :)

Verder pas ik je topic titel even aan (was: windows recovery? :s) zodat deze voldoet een de WOS policy.

Veel plezier op Got :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

welkom op GOT supermonkey,

Als je niet meer in je pres ctrl+alt+del to logon venster komt betekend dit dat bij de laatste succesfull logon er of iets corrupt geraakt is of je een nieuwe driver/software geinstalleerd hebt.

Bij het opstarten heb je de optie om op F8 te drukken. Kies dan voor de optie Last Known Good Manu (kortweg LKGM). Deze zet dan je systeem terug naar de laatste keer dat je succesfull bent aangemeld op jou systeem. Als je nu in je systeem komt kun je gaan troubleshooten wat er mis is gegaan.

Hou er bij drivers bijvoorbeeld rekening mee dat unsigned drivers wel eens voor moeilijkheden kunnen zorgen omdat ze niet getest zijn op het OS dat je draait.