Mail, bemiddelaar.t.net, faq.t.net, crew.t.net kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Tijdens, wat ik denk, secundair onderhoud vanmiddag is blijkbaar e.e.a. aan arethusa softwarematig kapot gemaakt waardoor de doos wel gewoon online/pingbaar is, maar geen van de services nog werkt.

Wanneer dit opgelost zal/kan/gaat worden kan ik niet zeggen, zelf ook nog niet volledig op de hoogte ben, misschien zelfs pas maandag als Kees weer terug naar Telecity gaat voor Artemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
ik hoor net dat irc wel werkt... dan wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals de meeste waarschijnlijk vroeg of laat al wel gemerkt hebben, is kees maandag inderdaad (wederom) naar TrueServer afgereisd, om aldaar Arethusa wat bemoedigende woordjes in te fluisteren O+. Hierna waren uiteraard alle bovengenoemde services weer volledig beschikbaar.

Alle mail die zaterdag (vanaf het moment van down gaan) t/m maandag is verstuurd is overigens gewoon door de server aangenomen, alleen nog niet verder verwerkt. Arethusa doet nu haar uiterste best om de achterstallige queue te verwerken, maar zoals gister ook al in de .plan te lezen was, lopen mailtjes hierdoor behoorlijk vertraging op.

Tot zover deze update *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De mail wordt nu weer met de gewone snelheid verwerkt. Naast de problemen van het afgelopen weekend was de spamchecker ook aan het bokken geslagen waardoor de spamcheck ineens meer dan 30 seconden duurde in plaats van luttele seconden.

Door een upgrade van spamassassin is dit nu verholpen en zou er geen mail meer mogen blijven steken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan