Toon posts:

CPU Burned (AMD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier.

ok: mijn probleem.

Heb overlaatst een nieuwe Volcano 7+ met snelheidsregelaar gekocht.
wou die plaatsen op men AMD XP +2100. geplaatst en al.
duw op de knop, en wat gebeurt er. de power knop gaat uit en lampje van harde schijf blijft branden. er gebeurt nks, hoor alleen mijn koeler draaien en voeding, harde schijf krijg geen stroom.

ik haal de koeler eraf, kijk naar de cpu, en wat zie ik? cpu verbrand.
heb reeds een nieuwe. maar ik zou graag die volcano gebruiken. iemand een idee hoe dit zou komen?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
koelpasta gebruikt? keoler er niet verkeerd om op zitten?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 02 november 2003 @ 00:26:
koelpasta gebruikt? keoler er niet verkeerd om op zitten?
koeler zat er juist op.ma koelpasta gebruiken? da kan toch ni da hij gewoon ni wou opstarten door gewoon een nieuwe maar zwaarde model van koeler.

Verwijderd

Koelpasta is nodig voor optimaal contact tussen heatsink en core, die is dus wel degelijk nodig.. Heb je ook het plastiekje van de heatsink eraf gehaald?

Verwijderd

Helaas dan ben ik heel bang dat je CPU het niet meer gaat doen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je geen koelpasta gebruikt en er is geen goed contact tussen de core en de heatsink dan kan de cpu wel verbranden ja. Maar als de koeler goed gemonteerd zit hoort het niet gebruiken van koelpasta niet direct voor problemen te zorgen, dus eigenlijk kan het niet veel anders zijn dan dat die Volcano toch niet goed geplaasts was :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 00:31:
Helaas dan ben ik heel bang dat je CPU het niet meer gaat doen.
hij doet het zoiezo niet meer. heb al reeds vandaag een nieuwe. maar ik zal de raad eens opvolgen. thx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Die CPU is dood, dat is duidelijk.

Wat betreft die koeler, de Volcano 7+ is voor SoA ontworpen en is prima in staat die heethoofd koel te houden, daar ligt het dus niet aan.

Ik kan niet anders constateren dan dat de koeler er echt niet goed opzat. Ik ben bang dat je een harde les geleerd hebt over montage van de koeler. Wat je kunt doen is hem er weer op monteren zoals je eerst had en vervolgens heel goed kijken waarom het niet goed aansloot, dan doe je het bij een volgende poging niet weer fout.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 02 november 2003 @ 00:31:
Als je geen koelpasta gebruikt en er is geen goed contact tussen de core en de heatsink dan kan de cpu wel verbranden ja. Maar als de koeler goed gemonteerd zit hoort het niet gebruiken van koelpasta niet direct voor problemen te zorgen, dus eigenlijk kan het niet veel anders zijn dan dat die Volcano toch niet goed geplaasts was :)
maakt da veel verschilt uit als hij anders is geplaatst? want ge kunt hem in PRINCIPE op 2 verschillende plaatsten zetten eh. zou het daardoorkomen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CPU verbrand niet als er alleen maar geen koelpasta tussen de core en de heatsink ziet. Heb daar een keer een test van gelezen, en het scheelde 'maar' 20 graden :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 02 november 2003 @ 00:36:
Welkom op GoT :)

Die CPU is dood, dat is duidelijk.

Wat betreft die koeler, de Volcano 7+ is voor SoA ontworpen en is prima in staat die heethoofd koel te houden, daar ligt het dus niet aan.

Ik kan niet anders constateren dan dat de koeler er echt niet goed opzat. Ik ben bang dat je een harde les geleerd hebt over montage van de koeler. Wat je kunt doen is hem er weer op monteren zoals je eerst had en vervolgens heel goed kijken waarom het niet goed aansloot, dan doe je het bij een volgende poging niet weer fout.
mja ik duwde op de knop van power en het enigste lampje da brande was vand e harde schijf . ik hoorde alleen de koeler draaien en de voeding. en dan ± 5 sec. viel hij uit want het lampje van harde schijf was aan het verzwakken.....

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:49

CaDje

Framedrops for life

dual-zip schreef op 02 november 2003 @ 00:36:
CPU verbrand niet als er alleen maar geen koelpasta tussen de core en de heatsink ziet. Heb daar een keer een test van gelezen, en het scheelde 'maar' 20 graden :)
Nou, ik heb het al 2 keer gehad ( was een grote steen :P). Volgens mij is het vooral erg als je een coperen heatsink hebt. (ik had het met een standaart Vulcano 7)

Je MOET eigenlijk altijd pasta tussen CPU en Koelblok doen, want beide CPU's van mij waren binnen 20 sec dood.

Verwijderd

Topicstarter
CaDje schreef op 02 november 2003 @ 00:41:
[...]

Nou, ik heb het al 2 keer gehad ( was een grote steen :P). Volgens mij is het vooral erg als je een coperen heatsink hebt. (ik had het met een standaart Vulcano 7)

Je MOET eigenlijk altijd pasta tussen CPU en Koelblok doen, want beide CPU's van mij waren binnen 20 sec dood.
ewel, die is uit volledig koper. naart tschijnt heel goed.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens deze handleiding kun je hem maar op een manier monteren.

Verkeerde link :)

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2003 00:50 ]

ARME AOW’er

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
je krijgt er een klein plastic zakje bij met pasta, dus waarom niet gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.thermaltake.co...ns/coolers/v7plus3pin.htm

deze koeler is het. ga hem eens lezen, thx guys

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 01:01 ]

Verwijderd

droeftoeter schreef op 02 november 2003 @ 00:45:
je krijgt er een klein plastic zakje bij met pasta, dus waarom niet gebruiken?
Niet altijd hoor, Mijn Thermaltake Extreme Volcano 12 (damn een joeken val 700g) zat geen koelpasta bij. Maja, het leek duidelijk op een verkeerd aangesloten koelblok. Jammer dude, echt zonde van die processor. Mag ik hem nu? Ik wil wat proefjes met die processor doen })

-EthoX

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 01:41:
[...]

Niet altijd hoor, Mijn Thermaltake Extreme Volcano 12 (damn een joeken val 700g) zat geen koelpasta bij. Maja, het leek duidelijk op een verkeerd aangesloten koelblok. Jammer dude, echt zonde van die processor. Mag ik hem nu? Ik wil wat proefjes met die processor doen })

-EthoX
er is nks meer aan te doen hoor, het was een AMD Xp +2100.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 00:36:
[...]

maakt da veel verschilt uit als hij anders is geplaatst? want ge kunt hem in PRINCIPE op 2 verschillende plaatsten zetten eh. zou het daardoorkomen?
Nee, hij kan niet op 2 veschillende plaatsen.

Jij bedoelt dat je hem ook kan omdraaien. Wanneer je dat doet maakt de heatsink geen goed contact met de core omdat hij er niet recht op zit, en dan is die binnen de kortste keren verbrand.

Ik gok dat je koeler helaas gewoon verkeerd om zat...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 02 november 2003 @ 14:51:
[...]

Nee, hij kan niet op 2 veschillende plaatsen.

Jij bedoelt dat je hem ook kan omdraaien. Wanneer je dat doet maakt de heatsink geen goed contact met de core omdat hij er niet recht op zit, en dan is die binnen de kortste keren verbrand.

Ik gok dat je koeler helaas gewoon verkeerd om zat...
kdenk het ook, ma tkan ook zijn dak em verkeert heb aangesloten.
koeler zit er op. CPU Temp: 33°C @ 4821 RPM
goed eh
merci eh gasten, heel dankbaar
Pagina: 1