Toon posts:

GPRS/Internetten/Buitenland/Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou phoe ik heb wat uurtjes nodig gehad om het een ander door te lezen, maar ik ben er dan ook een stuk wijzer van geworden. Omdat de meeste topics al een aantal maanden oud zijn, en dus geen commentaar te krijgen waarom ik een oud topic naar boven schop, open ik maar even een nieuw topic.

AUB uw reactie op onderstaande:
Omdat ik regelmatig in het buitenland zit, heb ik laptop met een analoge en isdn interface.
Als ik in een hotel zit, dan kan ik wereldwijd met analoog of isdn internetten dmv Ipass.
Als ik in Nederland ben dan is internetten natuurlijk helemaal geen probleem.
Maar nu wil ik dus ook kunnen internetten, zonder dat ik een vaste lijn heb, dus met mijn mobiel. Ik heb nu een nokia 6310i gekocht omdat mijn laptop ook bluetooth heeft.
Ik kan dus met mijn mobiel inbellen op het 06760 nummer van de provider. Of is GPRS beter?
Als ik in het buitenland ben, dan ik het natuurlijk gekkenwerk om bij bijv. planet in NL in te bellen. Maar ik zag dat GPRS in het buitenland niet overal wordt ondersteund. En volgens mij ook niet in Amerika, daar zit ik namelijk het meest.
Hoe zouden julllie je mail in de trein in amerika ophalen? Had ik ipv een 6310i beter de Vodafone Mobile Connect Card kunnen kopen?

Verwijderd

Nee een apart kaart is in mijn optiek onzin. Het werkt namelijk het zelfde alleen heb je met z'n kaart het voordeel dat je telefoon nog voor gewoon verkeer kan gebruiken. Volgens kpn.com is wel mogelijk om met kpn is amerika te GPRS'en. GPRS is btw 2 keer sneller dan data verkeer via GSM. Op www.gsmworld.com kun je zien wat voor dekking AT&T heeft.

It's up to you..... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt je mobiel met de juiste software toch als modem aangezien?
Dan kan ik volgens mij ook die modem kiezen bij Ipass en dan toch nog lokaal inbellen in het buitenland, maar dan met mijn mobiel.

of niet :?

Verwijderd

Win Xp ziet de modem functie in jou telefoon automatisch. In netwekbheer kun je vervolgens een nieuwe verbinding aanmaken met je nokia als modem. Zelf ken ik dat Ipass niet maar als je dat nummer ook gebruikt in hotels dan is dat inderdaad mogelijk om dat zelfde nummer ook met je mobiel in het buitenland te gebruiken.

Persoonlijk zou ik altijd voor GPRS gaan als je de mogelijkheid hebt. Voornamelijk vanwege de snelheid van GPRS in tegenstelling tot GSM data verkeer. Maar ook vanwege de kosten. Als je 1 mb per GSM moet versturen of per GPRS dan is de laatste veel goedkoper en sneller zeker in het buitenland. Je kan natuurlijk ook voor beiden gaan..... :) En dan in de landen die GRPS roaming hebben GPRS gebruiken en als dat niet mogelijk is GSM.

Btw voor meer info GPRS zie Hier

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

je moet een gratis dialup abo afsluiten in de VS, en ook een simkaartje kopen voor een of ander netwerk daar. scheelt je heel wat kosten denk ik (als je er vaak zit)

want om nu helemaal van de VS naar nederland te bellen om je mail te lezen lijkt me een beetje overdreven

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Maar met Ipass kun je lokaal inbellen. En de telefoon is een tripleband. Volgens mij hoef ik dan niets ik de US af te sluiten.?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, lokaal inbellen via een mobiel is nog altijd takkeduur, gezien je gsm aanbieder zijn eigen tarief altijd hanteert. Dus via de gsm is gewoon extreem duur, ook via iPass, en GPRS en iPass zullen niet samenwerken...

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 08:05:
Maar met Ipass kun je lokaal inbellen. En de telefoon is een tripleband. Volgens mij hoef ik dan niets ik de US af te sluiten.?
Klopt, je hebt het gemak met iPass dat alles voor je is geregeld, maar je betaalt wel wat extra voor dat gemak:

- abo per jaar (EUR 60?)
- verbruikskosten per uur die varieren van EUR 2 - 13 (in de VS iets van EUR 2 dacht ik)

Als je zelf op plaats van bestemming een lokaal inbelaccount afsluit, scheelt dat zeker als je langere tijd online moet zijn wel in kosten, moet je wel even wat meer moeite voor doen. Behalve als het bedrijf die kosten voor je betaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door fjorden op 03-11-2003 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat dan met GPRS in het buitenland? Heb je dan ook een inbel nummer?

Verwijderd

Nee roaming met GPRS gaat automatisch.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

fjorden schreef op 03 november 2003 @ 09:20:
[...]

Klopt, je hebt het gemak met iPass dat alles voor je is geregeld, maar je betaalt wel wat extra voor dat gemak:

- abo per jaar (EUR 60?)
- verbruikskosten per uur die varieren van EUR 2 - 13 (in de VS iets van EUR 2 dacht ik)

Als je zelf op plaats van bestemming een lokaal inbelaccount afsluit, scheelt dat zeker als je langere tijd online moet zijn wel in kosten, moet je wel even wat meer moeite voor doen. Behalve als het bedrijf die kosten voor je betaalt.
Hmmm 2 Euro per uur is nogal weinig.
Bij 3 KBps haal je in een half uur constant downloaden 5 MB binnen.
In vergelijking tot GPRS is dat zeer goedkoop, zeker met een Nederlands abo.
GPRS in het buitenland met een abo uit NL is namelijk gekkenwerk, zelfs voor een bedrijf zijn die kosten veel te hoog.

Als ik jou was zou ik gewoon het abo behouden wat je nu hebt,
ook als je namelijk buiten de VS op die manier online wilt gaan is dat geen probleem.
Terwijl je met een simkaart uit de VS weer beter alleen maar in de VS kan blijven.

Edit:
Verschil tussen de connect card & 6310i is er voor jou niet echt, enige nuttige toevoegingen van dat soort kaartjes is dat het WiFi en GPRS in een is.
Dus dan liever de 6310i denk ik, kan je ook nog eens bellen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Paitor op 04-11-2003 02:03 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1