win98se wel netwerk geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
hallo,

ik heb een netwerkje aangelegd tussen 2 computers. allebei draaien 98se.
het netwerkje werkt prima en bestanden en printers delen ook.
het probleem is dat op de client pc het internet niet werkt.
ik heb op de host internet internet-delen geinstalleerd (internetwerktset>toevoegen>enz)
op de client heb ik de netwerkdiskkette geinstalleerd.
alles opnieuw ge-reboot.
maar geen internet op de client helaas.

wat moet ik doen?
bij voorbaat dank

[btw op de client staat IE 6.0 (+sp1 ie 6.0), kan dit een probleem zijn? en ja ik heb eerst gezocht op GoT]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar heb je dan naar gezocht? Wat heb je zelf zoal geprobeerd (ik zie alleen staan dat je een herstart hebt gedaan)?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Staat de optie 'internet delen voor deze verbinding inschakelen' aangevinkt op de netwerkverbinding op de non-client PC?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

soms is het handig om wat info te geven.
Bijvoorbeeld de ip settings van zowel je router als je client (winipcfg)

En wat "werkt" er niet, _internet_ is zo vaag. Kan je hostnames resolven? kan je pingen?

Heb je een firewall aanstaan?

Verwijderd

Zie de replies hierboven. Je geeft echt te weinig informatie, met wat we nu hebben kunnen we niks.
Dus: meer informatie, anders heeft dit topic weinig potentieel.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je moet bij 98 een netwerkdisk maken, gebruik de setup niet die hij er neer zet, maar lees het .TXT bestandje wat er staat, helemaal onderaan en dan moet het goed werken.

btw: Bestanden delen + ICS van win98SE is geen goed idee, had dit ook, toen er opeens een man belde dat hij in de pc kon kijken. Nu hebben we dus een Hardware matige router neergezet en dit werkt feilloos. (Draytek vigor 2200) Netwerk van +-10 pc`s.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
host heeft 2 nic's de nic die met de client verbonden is heeft ip 192.168.0.1 en nic van de client heeft 192.168.0.2.

merely wrote: Staat de optie 'internet delen voor deze verbinding inschakelen' aangevinkt op de netwerkverbinding op de non-client PC?

als je bedoelt het menu waar je komt als je internet-opties>verbinding>delen bedoelt dan staat het inderdaad aangevinkt

pingen werkt ook.

edit:
het gaat over een wanadoo cable verbinding. om verbinding te maken met internet 'belt' de computer (host) in (ja echt waar, heel anders dan @home). De verbinding met het internet verloopt volgens de computer via het apparaat 'Wanadoo_VPN 1'
zou dit het probleem kunnen zijn? bij internet delen kan ik dat apparaat namelijk niet selecteren, alleen de Nic die aan het modem zit verbonden kan ik daar namelijk selecteren ( die wanadoo_vpn is een virtuele? en dezelfde als de nic die aan het modem is verbonden?)

als ik de status opvraag van internet delen, zegt windows: De internet verbinding wordt niet gedeeld door computers.

genoeg info nu?

[ Voor 52% gewijzigd door Pretorian_ op 02-11-2003 16:43 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Pagina: 1