Toon posts:

HDD Maxtor 6Y20M0 120GB 7200 RPM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereeen,

Ik ben een totale newbie in linux.

Onlangs kreeg ik het in mijn hoofd, dat het eens tijd was om van winsucks windows [modbreak: winsucks kennen we niet] af te stappen en over te gaan naar linux, omdat ik dus een totale newbie ben , koos ik voor een van de gekenste linux distributies, namelijk redhat, hiervan kocht ik in de plaatselijk krantenwinkel een starterskit die linux 8.0 bevat en een magazine met wat standaardinformatie.

Eenmaal thuisgekomen, ramde ik disc 1 in de drive veranderde mijn boout-up settings in de bios en rebote ik.

De linux instalatie werd opgestart en ik kreeg een keuzescherm tussen de grafische instalatie of de textinstalatie.

Omdat de grafische instalatie niet correct werkte probeerde ik maar de textinstalatie. En bij deze verliep alles vlotjes, totdat ik van redhat de fout boodschap kreeg dat er geen harde schijf gevonden is en of ik de drivers voor mijn harde schijf wens te instaleren. Dit wou ik doen, maar in de driverlist komt mijn harde schijf een "HDD Maxtor 6Y20M0 120GB 7200 RPM " dus jammer genoeg niet voor.

Nu dacht ik eraan om gewoon naar de discimage van deze drivers voor linux te zoeken, deze op een diskette te schrijven. En en vervolgens de drivers te instaleren vanuit het instalatieproces. Jammer genoeg kan ik deze drivers nergens vinden.

Kan iemand me vertellen waar ik deze drivers kan vinden, of is er een andere oplossing.

P.S. Ik probeerde ook al een no hardware prob instalatie, en heb ook al geprobeerd met de drivers die op de cd-rom terug te vinden zijn onder images. Maar niets kon me verder helpen, hopelijk kunnen jullie dat wel.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door blaataaps op 01-11-2003 23:54 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 21:51

sphere

Debian abuser

Ten eerste: welkom op GoT :)

Je wil de libata patch voor je kernel, en dan generic support uitzetten.

Verder zie ik dat je vrij nieuw bent hier, dus nog even het volgende: referenties als "winsucks" worden niet echt op prijs gesteld hier.

Lees nog even de registratievoorwaarden door, en de faqs van het subforum waarin je wil posten, alsmede de policy.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Hangt die schijf toevallig aan een (SATA) RAID-controller? Het probleem is denk ik dat je controller niet herkend wordt en niet zozeer je schijf zelf. Wat voor mobo heb je?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.