Heatspreaders ATI radeon9800 PRO 128MB

Pagina: 1
Acties:

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Het geheugen van mijn Club3D kaart wordt nogal snel warm, heeft iemand een tip voor een goede heatspreader?
Ik wil eigenlijk alleen het DDR RAM van extra koeling voorzien.

Thanx voor de info. _/-\o_

• JeroenvM
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ruisbak schreef op 01 november 2003 @ 23:16:
Het geheugen van mijn Club3D kaart wordt nogal snel warm, heeft iemand een tip voor een goede heatspreader?
Ik wil eigenlijk alleen het DDR RAM van extra koeling voorzien.

Thanx voor de info. _/-\o_
Misschien is dit wat? http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-OP1.htm

Specs:

Zalman ZM-OP1 80mm fan + fan guard

"Deze speciale low noise fan wordt geleverd incl. gelaserde fan guard en is kan gemonteerd worden op een ZM80C-HP. Het gebruik van deze fan wordt aangeraden in combinatie met een GeForce FX5800, Matrox Parhelia, ATI Radeon 9800 Pro en sneller.

Incl. gratis multi connector voor het aansluiten van verschillende fan´s op één voedingsstekker!"

Gegevens fan:
80x80x15mm
20 ~ 33 dB(A)
1400 ~ 2800 RPM
Double ball bearing

EUR 12,50

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
JVM4REAL schreef op 01 november 2003 @ 23:25:
[...]

Misschien is dit wat? http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-OP1.htm

Specs:

Zalman ZM-OP1 80mm fan + fan guard

"Deze speciale low noise fan wordt geleverd incl. gelaserde fan guard en is kan gemonteerd worden op een ZM80C-HP. Het gebruik van deze fan wordt aangeraden in combinatie met een GeForce FX5800, Matrox Parhelia, ATI Radeon 9800 Pro en sneller.

Incl. gratis multi connector voor het aansluiten van verschillende fan´s op één voedingsstekker!"

Gegevens fan:
80x80x15mm
20 ~ 33 dB(A)
1400 ~ 2800 RPM
Double ball bearing

EUR 12,50
en wat heeft aan een fan die bedoeld is voor montage op een Zalman ZM80C-HP heatpipe :?

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 01-11-2003 23:30 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga eens op de site : http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=2 kijken... Bij Freezinghardware verkopen ze setjes heatsinks van aluminium of koper voor o.a het koel houden van geheugen op een vga-kaart. :) ... overigens hebben ze nog veel meer leuke spulletjes. Ik heb er nu zelf twee maal wat besteld en bevalt goed ... ze hebben ook nog een vrij snelle levering.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 01-11-2003 23:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Hier, lees deze topic maar even door.
Ik heb precies hetzelfde gedaan en het werkt perfect!!

1 cm2 videokaart memory heatsinks?

De mod van "Race Eend". (Blauwe HeatSinks)

GL!

[ Voor 10% gewijzigd door ApplePie op 01-11-2003 23:37 ]

• JeroenvM
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 01 november 2003 @ 23:29:
[...]

en wat heeft aan een fan die bedoeld is voor montage op een Zalman ZM80C-HP heatpipe :?
Ik dacht dat het wel zou passen op een club3d (9800). Die koeler blaast lekker over de hele kaart. Maar aan jouw reactie te zien heb ik het blijkbaar mis.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
JVM4REAL schreef op 01 november 2003 @ 23:55:
[...]

Ik dacht dat het wel zou passen op een club3d (9800). Die koeler blaast lekker over de hele kaart. Maar aan jouw reactie te zien heb ik het blijkbaar mis.
Als je een ZM80C-HP hebt is dat fannetje een prima uitbreiding, maar niet echt om je ram te koelen maar meer voor de gpu. ram heatsinks erop en klaar.

Heb zelf vanmiddag deze combo op m'n kaartje gezet. Wel een ellende geweest met m'n Asus p4c800, want daar zit geen enkele klem op waardoor het gewicht van de kaart ervoor zorgt dat het apparaat uit het agp slot glijdt. Onbegrijpelijke actie van Asus om op hun duurste borden juist geen AGP clamps te gebruiken |:(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

_Dune_ schreef op 01 november 2003 @ 23:34:
Ga eens op de site : http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=2 kijken... Bij Freezinghardware verkopen ze setjes heatsinks van aluminium of koper voor o.a het koel houden van geheugen op een vga-kaart. :) ... overigens hebben ze nog veel meer leuke spulletjes. Ik heb er nu zelf twee maal wat besteld en bevalt goed ... ze hebben ook nog een vrij snelle levering.
jammer dat alles wat ze daar hebben rechthoekig is, en het geheugen op een 9800 is BGA, dus vierkant |:( of zit ik nou verkeerd te kijken 8)7

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
die additionele fan die je op de ZM80C-HP kan zetten zal wel degelijk helpen met 't koelen, omdat ie een actieve luchtstroom over de boven- en onderkant creeert. dus ook over het geheugen.
effectiever wordt 't nog als je op het geheugen én heatsinks zet én een fan, waardoor de warmte helemaal optimaal wordt afgevoerd.

een plaatje zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden.. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-4.gif
hier zie je de ZM80-HP, maar die is hetzelfde als de ZM80C-HP, alleen kan je er geen fan op monteren. zoals je ziet staat het koelblok, zowel aan de bovenkant als de onderkant, een stukje van de kaart af. de fan zal dus lucht blazen over de gehele kaart, en dus ook over het geheugen.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 20:03
Zit er prestatie verschil tussen een 80-hp en een 80c-hp? En dan zonder fan op de 80c-hp.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
patryk schreef op 02 november 2003 @ 13:47:
Zit er prestatie verschil tussen een 80-hp en een 80c-hp? En dan zonder fan op de 80c-hp.
NewbieNeo schreef op 02 november 2003 @ 12:57:
hier zie je de ZM80-HP, maar die is HETZELFDE als de ZM80C-HP, alleen kan je er geen fan op monteren.
:P

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 02-11-2003 19:16 ]

• PhuSioN
  • Laatst online: 09-02 20:03
heeft toch geen betrekking op de prestaties?

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
1 woord =

tweakmonsters bga's :)

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Bedankt voor de tips!

Aangezien ik niet met heatpipes en dat soort dingen aan de gang wil ziet de mod van de "Race Eend" er goed uit.

Ook het setje van Revoltec is strak, ik vraag mij alleen af waarom er hier maar 4 geheugen koelers worden bijgeleverd?
Er zit immers ook geheugen op de achterkant van de kaart! :O

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.com/nl/images/products/rs002/rs002-1_rl.jpg

P.S. ApplePie waar heb jij de blauwe heatsinks gekocht, kan ik m'n Dremel weer eens uit de kast halen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ruisbak op 02-11-2003 18:01 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 10:55:
[...]

jammer dat alles wat ze daar hebben rechthoekig is, en het geheugen op een 9800 is BGA, dus vierkant |:( of zit ik nou verkeerd te kijken 8)7
Zoals hierboven ook aangegeven er worden ook setjes verkocht bij freezinghardware, met vierkante heatsinks...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op 02 november 2003 @ 16:51:
[...]

Zoals hierboven ook aangegeven er worden ook setjes verkocht bij freezinghardware, met vierkante heatsinks...
ja maar daar zit ook een gpu koeler bij en de topic starter wil alleen z'n geheugen coolen, dus hij kan beter een setje losse heatsinks zoeken ;)

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

KaMiKaZe schreef op 02 november 2003 @ 02:29:
[...]

Als je een ZM80C-HP hebt is dat fannetje een prima uitbreiding, maar niet echt om je ram te koelen maar meer voor de gpu. ram heatsinks erop en klaar.

Heb zelf vanmiddag deze combo op m'n kaartje gezet. Wel een ellende geweest met m'n Asus p4c800, want daar zit geen enkele klem op waardoor het gewicht van de kaart ervoor zorgt dat het apparaat uit het agp slot glijdt. Onbegrijpelijke actie van Asus om op hun duurste borden juist geen AGP clamps te gebruiken |:(
Beetje late reply, maar hoe heb je er voor gezorgd dat hij er niet uitglijdt? Ik heb nl. pcies dezelfde combi, (P4C800 en 9800 Pro)...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1