Hallo,
Ik zit met een probleem waarvan ik geloof dat het ook al wel vaker naar voren in gekomen:) Maar aan de hand van de topics die ik in de search het gevonden kon ik mijn probleem niet echt oplossen.
Mijn probleem:
Ik ben een forumpje aan het maken en zoals in veel forum's zijn daar UBB codes in te gebruiken. Nu zit ik met het probleem dat de "code" die word ingevoegd tussen de [ code] & [ /code] ook word omgezet. Dit is erg lastig met smylie's
Want een stuk code lezen met tientallen smylies erin leest niet echt geweldig 
Om de smylies om te zetten van text naar plaatjes gebuik ik de volgende code:
[php]
$smylies = mysql_query("select * from smylies ") or die (mysql_error());
while ($inh_smylies = mysql_fetch_array($smylies))
{
$code = $inh_smylies
Misschien niet de mooiste code, maar werkt wel makkelijk als je alle smylie codes inclusief hun locatie in een DB hebt staan.
Nu heb ik al geprobeerd om in die while loop te zoeken naar de [ code] [ /code] tags, maar helaas zonder succes.
en voor de code tags gebruik ik
Hoe zou ik nu de smylies uit de code tag kunnen filteren?
Ik zit met een probleem waarvan ik geloof dat het ook al wel vaker naar voren in gekomen:) Maar aan de hand van de topics die ik in de search het gevonden kon ik mijn probleem niet echt oplossen.
Mijn probleem:
Ik ben een forumpje aan het maken en zoals in veel forum's zijn daar UBB codes in te gebruiken. Nu zit ik met het probleem dat de "code" die word ingevoegd tussen de [ code] & [ /code] ook word omgezet. Dit is erg lastig met smylie's
Om de smylies om te zetten van text naar plaatjes gebuik ik de volgende code:
[php]
$smylies = mysql_query("select * from smylies ") or die (mysql_error());
while ($inh_smylies = mysql_fetch_array($smylies))
{
$code = $inh_smylies
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ; $location = $inh_smylies[location]; $post = str_replace($code, "[img]\"$location\"[/img]", $post); } mysql_free_result($smylies); |
Misschien niet de mooiste code, maar werkt wel makkelijk als je alle smylie codes inclusief hun locatie in een DB hebt staan.
Nu heb ik al geprobeerd om in die while loop te zoeken naar de [ code] [ /code] tags, maar helaas zonder succes.
en voor de code tags gebruik ik
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $post = str_replace(' ', ' ', $post); // 1 tab naar 8 spaties (is gelijk). $post = str_replace(' ', ' ', $post); // Alle 2 spaties naar " ". $post = preg_replace("/\\[code\](.*?)\\[\/code\]/is", "<blockquote><table border=1 bordercolor=#FF0000 bgcolor=#330000 cellpadding=0 cellspacing=0 width=400><tr><td><font color=#00FF00 face=Courier size=3> <b><u>Code:</u></b></font><font color=#FFFF00 face=Courier size=2> <br> \\1 </font></td></tr></table></blockquote>",$post); |
Hoe zou ik nu de smylies uit de code tag kunnen filteren?
[ Voor 43% gewijzigd door LoBbY_1 op 01-11-2003 23:05 . Reden: kan niet typen ]
Een echte golver is nooit uitgeput