switch + AP geeft probs

Pagina: 1
Acties:

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Hallo,

Ik zit met een probleem, en het zit zo:

Eerst hadden we hier een netwerk, met een 3com switch met daaraan 3 pc's en een adsl modem, werkte altijd prima...

Toen mijn pa een laptop kocht wilde hij ook wlan, dus hij heeft toen een linksys AP gekocht, en die zegmaar tussen mijn computer en de andere switch geplaatst, omdat op mijn kamer het mooiste punt was voor een AP (ivm bereik enzo)...

Het probleem is alleen dat die AP het netwerk eens in de zoveel tijd in de war lijkt te sturen. En niet alleen voor mijn comp, ook voor de anderen in het netwerk. Internet ligt er dan ook steeds uit door dat ding, en als ik hem er tussenuit haal werkt alles weer.
Ik heb DHCP al uitgezet, static IP gegeven, maar het helpt allemaal niks...

Weet iemand hoe ik dit configureer zodat het AP zich alleen gedraagt als AP, en niet de rest van het netwerk door de war gaat gooien??

PS: de oude switch in de kast gooien en alleen het AP gebruiken is niet echt een optie, omdat hij dan weer helemaal op zolder moet, en de verbindingssnelheid voor wireless is dan niet echt geweldig...

EDIT:
voor de duidelijkheid: het is dus niet dat het 'gecombineerde' netwerk het niet doet... Soms werkt het dagen achter elkaar als een zonnetje, en dan ligt inet er ineens weer elke paar minuten uit...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Vertel eens wat meer over je netwerk ? mischien een schematje ?

Heb je bijvoorbeeld een Speedtouch modem of een ander modem met upnp ?

Wat doe je ap dan volgens jouw ?

En wat voor type ap heb je en welke firmware versie zit daar dan op ?

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 01-11-2003 23:13 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Er is nogal verschil tussen de Linksys Accesspoint en de Accesspoint met Router. Ik heb die laatste, die gaf bij mij ook wat rare dingen met DHCP enzo. Het lijkt erop dat hij, zelfs als je DHCP uit zet, toch rare 'i am alive'-pakketjes stuurt. Ik betwijfel of dat in dit geval het probleem is, maar het is in ieder geval belangrijk dat je even vermeldt welke van de twee apparaten je hebt.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
op welk punt word uw internet gedeeld ?

best gebruik je hiervoor een router , maar wat jij gebruikt is me onduidelijk ....