Toon posts:

Iframe in een iframe, word niet gezien door Opera???

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok... dit is mijn probleem:

Ik heb een tagboard op m'n homepage. Omdat het iframe, van het (gratis) tagboard niet uit zichzelf ververst (alleen betaal versie) heb ik het volgende gedaan: Het iframe van het tagboard in een nieuw iframe gezet, op een pagina, die wel herlaad.

So far so good... in IE en Mozilla. In Opera niet... zodra ik iets op m'n tagboard plaats dan word er een nieuw comment naar het iframe "TAG" gestuurd. IE en Mozilla, zien dat dat een iframe is in het iframe TAGBOARD. Opera ziet dat niet en laat een nieuw venster... :-S

Heeft iemand een oplossing voor me? Ik wil natuurlijk niet dat het in Opera een ander venster opent. Daarbij moet ik aantekenen dat het altijd gewerkt heeft en opeens werkt het niet meer.

Hier is de code voor zover nodig:

<table width="167" height="314" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
<tr>
<td width="167" height="200" valign=top>
<IFRAME NAME="tagboard" SRC="tagboard.html" align="top" width="167" height="200" hspace="0" vspace="0" scrolling="no" frameborder="0">
<div class="tekst-wit" align="center">Helaas, je huidige browser ondersteunt geen iframes!</div>
</IFRAME>
</td>
</tr>

<tr>
<td width="167" height="004">
</td>
</tr>

<tr>
<td width="167" height="110">
<form action="http://www.tag-board.com/add.tag" method="post" name="tagform" target="tag">
<input type="hidden" name="name" value="Lifelogger">

<input name="tagname" class="tekstveld" maxlength="020" width="165px" size="35" autocomplete="on" onblur="if (value=='') {value='Naam/name'}" onfocus="if (value=='Naam/name') {value=''}" value="Naam/name"><br>
<input name="tagurl" class="tekstveld" maxlength="100" width="165px" size="35" autocomplete="on" onblur="if (value=='') {value='E-Mail/URL'}" onfocus="if (value=='E-Mail/URL') {value=''}" value="E-Mail/URL"><br>

<input name="message" class="tekstveld" maxlength="200" width="165px" size="35" autocomplete="on" onblur="if (value=='') {value='Bericht/message'}" onfocus="if (value=='Bericht/message') {value=''}" value="Bericht/message"><br>
<input class="tekst-grijs" type="submit" value="Post" onclick="return Clear_Last_Message_on_Submit();" height="8">

<div class="tekst-wit" align="right">
<br>
<a href="http://www.tag-board.com/smilies/smilies.htm" onClick="return pop_up_smilies();" onMouseOver="window.status='Tagboard - smilies'; return true;" onMouseOut="window.status='';return true;" target="_blank" class="link-witgrijs">Smilies</a> -
<a href="http://www.tag-board.com" onMouseOver="window.status='Tagboard'; return true;" onMouseOut="window.status='';return true;" target="_blank" class="link-witgrijs">Tagboard</a>
</div>
</form>

<script>rememberme()</SCRIPT>
</td>
</tr>
</table>

[UPDATE] Kom er nu net achter dat OPERA gewoon in de fout gaat, wanneer je een pagina door middel van een target, naar een target iframe stuurt dat in een iframe zit. :-S

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 22:29 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan je niet gewoon een javascriptje maken die dat iframe refreshed? lijkt me handiger dan een iframe in een iframe :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan? Het probleem is namelijk dat ik alleen het venstertje waarin de berichten staan, wil verversen. Ik wil niet de tekst velden laten herladen. In dat geval ben je een bericht aan het typen en word alles gewist, omdat de pagina herlaad.

Bovendien is het iframe "TAG" een vast iets. Daar kan ik niets aan veranderen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 22:35 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 22:31:
Hoe dan? Het probleem is namelijk dat ik alleen het venstertje waarin de berichten staan, wil verversen. Ik wil niet de tekst velden laten herladen. In dat geval ben je een bericht aan het typen en word alles gewist, omdat de pagina herlaad.
ehm je typt toch niet in die iframe :?
geef die iframe een id ofzo en met getElementById kan je toch die iframe laten verversen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niets van Javascript af... en heb dus geen idee hoe ik dat moet doen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 22:39:
Ik weet niets van Javascript af... en heb dus geen idee hoe ik dat moet doen.
mja, je zou dan even google erbij kunnen pakken ofzo?

JavaScript:
1
2
3
4
function doStuff(){
  getElementById('iframepje').src = 'http://www.watbenjedan.com/';
  setTimeout(doStuff(),10000);
}

(dit is niet getest, maar hier moet je toch echt wel verder mee kunnen lijkt me ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 01-11-2003 23:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

crisp

Devver

Pixelated

zie Erkens, en als je zonodig die paar promille Opera gebruikers happy wilt maken, dan zal je zelf gewoon wat meer moeite moeten doen. Een volgende keer kan je beginnen met [ code ] tags gebruiken (of [ php ] zolang de [ code ] tags nog brak zijn), maar zoek eerst zelf eens wat op...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.