Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Een schande!!!
Misschien is er niemand online die een antwoord heeft, misschien moet je wat duidelijker zijn.
Djees man ... stel je niet zo aan!
Tijd voor een nieuwe sig..
10Mbit en full duplex...
Wie kan me aan de pinouts / voltages helpen ??
Koffie, vind ik is zonder t
[/mierenneukmode]
Uhm misschien zou je eens kunnen kijken op een site van 3Com of een andere hardwareboer. Misschien dat zij die info gewoon op hun site hebben staan.......
Ja ... dat vindt jij!Op woensdag 06 december 2000 13:17 schreef Helldesker het volgende:
[mierenneukmode]
Koffie, vind ik is zonder t
[/mierenneukmode]
p hun site hebben staan.......
Tijd voor een nieuwe sig..
maar wat ik nog weet is dat utp 5 volt is
dr worden 4 draadjes gebruikt, in twee paren, TX en RX, waar die precies in de stekker zitten weet ik helemaal niet zeker.
je kunt beter google pakken en een beetje gaan rondzoeken..
verder zou ik NIET je laser direct aan UTP gaan hangen.. UTP geeft waarschijnlijk te weinig ampere daarvoor..
verder zou het qua protocol wel moeten kunnen denk ik.. foutcorrectie word door de kaarten gedaan (op bit-nivo tenminste, voor "hogere" fouten moet je misschien een tunnel gaan opzetten?)
ik hoop dat je er wat aan hebt.. laat het ff weten als het lukt
oh ja... FULLDUPLEX
Wirf
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
manchester encoding:
ethernet word volgens mij manchester-encoded, dat betekent zoiets dat een 1 gerepresenteerd word door een omhoog gaand signaal en een 0 door een omlaag gaand signaal, op die manier word een rij nullen niet als "stilte" opgevat.
(teken het ff zelf uit, daar word het een stuk duidelijker van)
Wirf
Joost
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
laat eens wat meer horen over dat projectje.. klinkt wel erg leuk.. wat zijn de geschatte kosten bijv.?
en oh ja, 100mbs kun je vergeten, daarvoor is de specificatie max. 100 meter
Wirf
Verwijderd
Die zullen het hopelijk zelf wel weten
IEEE heten ze geloof ik
ja, klopt, voor computernetwerken (vak bij mij op schoolOp woensdag 06 december 2000 14:22 schreef Joost E. Boere het volgende:
Volgens mij stond in computernetworks van Tanenbaum (veel gebruikt lesboek) een heleboel info. Kijk ook eens hier: http://www.optimized.com/COMPENDI/index.html
Joost
volgens mij is het een goed boek, als je dit soort dingen gaat doen..
Wirf
Ik had de kosten op zo'n 150,- geschat voor een test opstelling, maar uit geldoverwegingen begin ik eerst maar eens met LED's te experimenteren. Bij Display wisten ze te vertellen dat je maar een paar 100 kHz uit een LED kon krijgen, maar ik ben van mening dat de 15Mhz toch wel haalbaar zou moeten zijn... Laser dioden halen de GHz !
Ik zal jullie allen op de hoogte houden .
lijkt me trouwens niet moeilijk om te compenseren, kan wel met een pullup, toch?
Wirf
<off topic>
Mijn lessen beginnen weer, ben denk ik vanaf 22.00 weer on-line
</offtopic>
Om het voor elkaar te krijgen moet ik van een gebalanceerd signaal een ongebalanceerd signaal maken, ik heb wel een idee, maar dat is te duur. Wie heeft een eenvoudige oplossing ?