Sinds gisteren wil mijn systeem niet meer booten met een 2.4.22
kernel.
Ik heb het op de Debian mail list gevraagd zonder resultaat.
Debian SID met een custom 2.4.22 kernel dat al weken stabiel gedraaid heeft.
De dagelijkse dselect update gaf aan dat er 20 ofzo packages upgraded - en 1 new package installed - zouden worden.
De nieuwe package was linux-kernel-headers 2.5.999-test7-bk-5
(Was dus geen update van een bestaand package maar compleet
nieuw)
Afijn, na de update is mijn systeem ergens gedurende de volgende paar uren vastgelopen. Dus een harde reboot. Maar bij het booten blijft ie nu hangen na de boodschap: "INIT: version 2.85 booting"
Waarna er een blinkende block cursor volgt, toetsenbord reageerd dan ook niet meer. (er worden dus ook geen logs aangemaakt van wat er mis gaat)
Een oudere custom 2.4.22 kernel wil ook niet meer booten en blijft op hetzelfde punt hangen.
Een custom 2.4.18 kernel dat ik altijd heb als 'backup' loopt gewoon de hele bootseq. door zonder problemen.
De opmerking die ik kreeg op de debian mail list is dat ik maar een standaard kernel moest installen maar ik kan me niet voorstellen dat het het kernel is
dat de problemen veroorzaakt want het heeft tenslotte weken probleemloos gedraaid.
Dus naar mijn idee ligt de oorzaak in de upgraded packages of in die nieuwe.
Nou heb ik geen idee wat linux-kernel-headers 2.5.999-test7-bk-5 nou eigenlijk inhoudt, ik weet wat headers zijn en ik weet waarvoor ze nodig zijn maar waarom moet mijn systeem headers hebben met een versie nummer/naam 2.5.999-test7-bk-5
De bescrhijving zegt dat het om "Linux Kernel Headers for development"
gaat dus dat is een verschil met headers voor een kernel.
Er hangen aardig wat dependecies aan en toch was het voor gisteren
nooit installed want het was tenslotte een 'new to install' package.
Maar misschien heeft dat package er dus helemaal niets mee te maken
en moet ik het ergens anders zoeken.
Iets met init? maar wat?
kernel.
Ik heb het op de Debian mail list gevraagd zonder resultaat.
Debian SID met een custom 2.4.22 kernel dat al weken stabiel gedraaid heeft.
De dagelijkse dselect update gaf aan dat er 20 ofzo packages upgraded - en 1 new package installed - zouden worden.
De nieuwe package was linux-kernel-headers 2.5.999-test7-bk-5
(Was dus geen update van een bestaand package maar compleet
nieuw)
Afijn, na de update is mijn systeem ergens gedurende de volgende paar uren vastgelopen. Dus een harde reboot. Maar bij het booten blijft ie nu hangen na de boodschap: "INIT: version 2.85 booting"
Waarna er een blinkende block cursor volgt, toetsenbord reageerd dan ook niet meer. (er worden dus ook geen logs aangemaakt van wat er mis gaat)
Een oudere custom 2.4.22 kernel wil ook niet meer booten en blijft op hetzelfde punt hangen.
Een custom 2.4.18 kernel dat ik altijd heb als 'backup' loopt gewoon de hele bootseq. door zonder problemen.
De opmerking die ik kreeg op de debian mail list is dat ik maar een standaard kernel moest installen maar ik kan me niet voorstellen dat het het kernel is
dat de problemen veroorzaakt want het heeft tenslotte weken probleemloos gedraaid.
Dus naar mijn idee ligt de oorzaak in de upgraded packages of in die nieuwe.
Nou heb ik geen idee wat linux-kernel-headers 2.5.999-test7-bk-5 nou eigenlijk inhoudt, ik weet wat headers zijn en ik weet waarvoor ze nodig zijn maar waarom moet mijn systeem headers hebben met een versie nummer/naam 2.5.999-test7-bk-5
De bescrhijving zegt dat het om "Linux Kernel Headers for development"
gaat dus dat is een verschil met headers voor een kernel.
Er hangen aardig wat dependecies aan en toch was het voor gisteren
nooit installed want het was tenslotte een 'new to install' package.
Maar misschien heeft dat package er dus helemaal niets mee te maken
en moet ik het ergens anders zoeken.
Iets met init? maar wat?