Toon posts:

[win xp]Koude start lukt niet, warme start wel.

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

AMD XP2200+
ECS K7S5A Pro [V5.0]
IBM 60 gig
GF 4
writer + dvd

Schets:

Windows xp is volledig op de harde schijf geinstalleerd. De schijf is opgedeeld in 1 partitie (ntfs).

Probleem:
Telkens als ik vertrek van een koude start, komt hij niet aan het laadscherm van windows, in de plaats van dat krijg ik gewoon een knipperende cursor. Als ik dan op de resetknop duw, laad hij windows wel juist in. Als ik reboot vanuit windows werkt hij ook.

Heb al gezocht op de search maar vind er niets op.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik vond toch een aantal resultaten via de search. Loop eerst die dingen even door. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ze dus al allemaal gelezen, en er wordt niets gezegd. Het maakt niet uit welke temperatuur het is. Gewoon als hij moet opstarten door op de power-button te duwen, lukt het niet.

[edit]
Wat heb ik nu al geprobeerd. SP1 staat erop (geen resultaat).
Andere hdd geprobeerd (geen resultaat)

Hebben jullie mss nog ideen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 00:13 . Reden: info bijgezet ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het klinkt mij alsof je systeem meer een hardware matig probleem heeft - heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om tijdens een koude start, tijdens het bios scherm de boel eens te pauzeren met de pauze knop voor 1 minuut ofzo om vervolgens door te starten.

Werkt het dan wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heeft geen enkele zin.

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 15:21
Heb je misschien /NOGUIBOOT aanstaan in de boot.ini? Dat heb ik namelijk wel, hij boot dan sneller maar soms als hij de schijf gaat checken op fouten geeft hij dat dus ook niet weer(dus dat hij de schijf gaat controleren) en is ie 3 / 4 minuten bezig met een zwart scherm met knippert dos cursortje. Dan geeft ie zelf een reset en boot hij windows normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst stond het uit, nu staat het aan maar nog altijd hetzelfde probleem.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

ik heb zo te zien het zelfde ECS board als jij hebt, en ook het zelfde probleem soms. Maja je went er aan en ik stoor me er niet meer aan, ik ram op de reset als ik zie dat het gebeurd (bij mij herkentie dan ineens mn ide schijven niet meer, maar mn cdroms weer wel, erg bizar, en tja opstarten zonder je hdd ganie zoals je wil:P).

Ik moet overigens wel zeggen dat mn pc niet meer uit gaat op de jusite manier. Waarom dit is weet ik niet (volgens mij meer mn voeding, maja mn zallman ultrasilent is me iets te duur om zomaar even te vervangen), dus nu mn pc maar continu aanlaten :P

http://pub140.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm8

probeer op dat forum, ik denk iig dat mijn probleem daar opgelost kan zijn :P

[ Voor 39% gewijzigd door Tom-my op 03-11-2003 14:21 . Reden: was wa vergeten ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Topicstarter
Er staan geen oplossing bij voor mijn probleem, iemand anders deze problemen al gehad?

Ik ga vanavond een nieuwe psu proberen.

Verwijderd

heb je misschien iets in je bios veranderd ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij deed het van het begin niet en ik heb de bios ook al geladen naar optimal settings.

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad.
Ik had XP geinstalleerd, en alles draaide perfect. Na enige tijd had ik is een enkele keer last van het probleem war jij nu last van hebt :P .

Na ongeveer 2 weken, kon ik ook mij computer idd niet meer afsluiten, zodra ik dat deed startte hij zichzelf weer op. Ook de aan-uit knop had een reset functie gekregen. Keb toen ook overal rond gevraagd maar helaas nooit een antwoord gekregen op mij probleem.

Dit heb ik jammer genoeg voor jou ook niet! :(

Ikzelf heb XP opnieuw geinstalleerd! en toen werkte alles weer zoals het hoort :*)
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu opgelost.
Heb gewoon een ander ram plaatje ingestoken.

Bedankt voor de moeite.
Deze mag dicht.
Pagina: 1