Toon posts:

is een pci videokaart naast ati all-in-wonder te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een pc samen te stellen en loop vast met de keuze voor de grafische kaart.

Op mijn verlanglijstje staat een grafische kaart waarbij ik de nieuwste games goed mee kan spelen. Ik zat te denken aan de ATI 9700 Pro. Alleen deze gaat er uit en de Ati 9800 SE All-in-wonder is volgens mee beter dan de 9700 pro maar wel goedkoper. Het is beter omdat je hem softwarematig naar ongeveer het niveau van een 9800 pro kan omzetten kopen.

Het probleem is echter dat deze AIW helaas geen 2 monitoren aan kan sturen en dat is wel een vereiste voor me omdat ik de pc ook voor videobewerking wil gebruiken. Eigenlijk zou je games en videobewerking niet moeten combineren, maar je je moet toch wat toch.

Waar ik nu aan zat te denken is het aanschaffen van de aiw met een extra pci videokaart van enkele tientjes. Op die manier zou ik én de aiw hebben en 2 monitoren kunnen aansturen.

Nou is mijn vraag na dit lange verhaal dus: kan dat wel of loop je tegen bepaalde beperkingen aan of krijg je conflicten of ...?

Wie kan me hierbij helpen of raad misschien een andere combinatie aan.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
Apemonkey

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:29
Ik zou persoonlijk een 9600 pro nemen aangezien die wel een aansluiting heeft voor een 2e monitor en kwa performance niet echt onder doet voor een 9800se.
Ik heb beide kaarten onlangs gehad en het benchmark verschil met 3d mark 2003 was maar 500 punten. (club 3d 9600pro 3200 punten en de hercules 9800se all in wonderer 3700)
De hercules cooler maakte aanzienlijk meer herrie en de hercules was minder stabiel in games (vastlopers) waarbij ik met de 9600pro nooit een vastloper heb gehad maar dat is slechts mijn ervaring.
Succes met de keuze :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Kan je mij vertellen waar je de review gezien hebt die je beschrijft? en hoe zit het met dat softwarematig overklokken van de se naar een bijna pro. Is dat wat? want als het goed is unlock je daarmee 4 pipelines.

Groet,
Apemonkey

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Waarom koop je niet gewoon een ATI7500 All in wonder PCI kaartje... heb je in ieder geval al je aansluitingen en kun je je huidige videokaart houden. Deze kaart zal ongeveer €100 kosten.

Xbox360 gamerprofile

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Yep, is heel goed mogelijk
Heb zelf een AIW8500DV samen met een SIS-PCI kaart met 2 monitoren en zelfs een TV werkend gehad in mijn systeem
TV functie van de AIW is dan volgens mij wel beperkt tot 1 specifiek scherm maar verder kun je alledrie tegelijk gebruiken.

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ze hebben mij vertelt in de winkel dat je geen 2 videokaarten tegelijk kan gebruiken, nu kunnen ze het in de winkel fout hebben, dus wie weet of het echt zo is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

darkdesign schreef op 01 november 2003 @ 22:17:
Ze hebben mij vertelt in de winkel dat je geen 2 videokaarten tegelijk kan gebruiken, nu kunnen ze het in de winkel fout hebben, dus wie weet of het echt zo is?
De lui in de winkel lullen zeer duidelijk uit hun nek. Doe maar een willekeurige search (google, GoT, allicht zelfs MSN) naar multimonitor en je ontdekt 1001 voorbeelden :z

* dion_b had laatst nog een derde scherm aan m'n hoofdPC met een tweede kaart, no problem...

Enneh...

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

/eigenlijk te simpel voor woorden (afschieten die prutsers in de winkel) - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.