Toon posts:

Hercules radeon 9700 vmod temperatuur probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radeon 9700 pro van hercules.

Op mijn kaart zit een vmod, met variabele weerstandjes dus alles regelbaar.

Mijn gpu krijg 1.577 V
en mijn geheugen krijgt 3.03 V

Ik heb er 2 sensoren opzitten die de temperatuur meten en nu blijkt men gpu zelf
ongeveer 73 a 74 graden te worden , niet oc'ed wanner ik in windows zit. Dus dan nog niet wanneer ik game is het zelfs 80 +

En men achterkant (dat goudkleurig heatsinkje op de hercules) wordt 65 graden warm.

Ik heb in geen enkel topic gevonden wat de normale idle temp voor een radeon 9700 pro (van het merk hercules) of geen eender ander merk gevonden.

Ik moet zeggen ik kan perfect gamen, nooit problemen met die kaart maar ik vind het toch wat aan de warme kant, hij zou het wel is plots kunnen opgeven. Tevens is de kaart opzicht niet warm, de heatsinkjes die op men geheugen zitten zijn echt koel alleen dus de gpu zelf en dat goudkleurig heatsinkje op de achterkant van de kaart worden gloeiend heet.

Kan iemand mij vertellen wat aanvaardbare temperaturen zijn, en of ik men kaart zo verder kan gebruiken. Misschien moet de vmod eraf want ik gebruik deze toch maar enkel om te benchen. Mijn laatste voltages en tevens ook degeen die ik nu gebruik zijn :

de gpu: 1.577 V
en mem : 3.03 V

zijn de laagste waarden die ik kan gebruiken met deze potmeterkes , dus de kaart draait altijd op deze voltages.

Kunnen deze temperaturen kwaad of niet ?

De sensors zijn van het merk senfu en zijn volgens mij echt wel correct.
En nee het is niet in farenheit maar ceker in graden celcius de meting ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 20:44 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
probeer de spacer is van de kaart af te halen, dan is er ten minste "contact" tussen de koeler en je core

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de koeler flink heet wordt is er weinig mis met het contact hoor :)

Hoe zit het met de airflow in je kast? Komt er een beetje frisse lucht bij de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb waterkoeling, en der is vrij veel vlow door casefans
men casetemp is ong 27-29 graden
dus dat is goed.

Tevens blaast er een goeie fan op de vidkaart om die te voorzien van flow.

Maareuh ik vind het raar dat die kaart zo warm wordt.
En tevens ook een beetje bang voor plotse opgave ;)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik weet niet wat de standaart voltage waardes zijn, maar volgens mij als je er een zwaardere potmeter tussen zet (dus eentje die mee Ohm heeft), kun je in ieder geval terug naar de standaart V waardes (ik geloof dat 5 KOhm wel genoeg is :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, dat zou geen enkel probleem zijn.

Maar zelfs voor de vmod gedaan is, dan vond ik dat de kaart al erg warm werd.

Ik had toen geen sensors ter beschikking, dus heb ik da niet kunnen meten.

Maar om te antwoorden of er frisse flow op men kaart komt. Men zij-panneel staat dus open en kheb een fan bevestigd die op de radeon blaast dus ik denk et wel ;).

Maar die temps verbazen me erg.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 21:10 ]

Verwijderd

Ik heb een MAYA II, De Radeon 9700 pro van Gigabyte. Op standaard waardes word mijn beestje 'maar' 47°C. Als ik mijn case-fans(3) terugdraai op 5-7 volt haalt hij 52 graden, na een flink aantal uurtjes gamen.
Pagina: 1