[php] MD5 hashing en tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik ben bezig met een systeem om een kaart online te reserveren.. nu ben ik zo ver, dat een gebruiker een email toegestuurd krijgt waarin hij / zij op de link moet klikken (in de email) om te bevestigen.
Nu wil ik dit dus wel beveiligen, dmv hashen, en dan moet dit binnen 15 minuten gebeuren..

nu heb ik de volgende gegevens van de gebruiker :

$voornaam,$achternaam,$straat,$postcode,$woonplaats,$telefoon,$email,$kaart

Wat moet ik nu hashen ? alle variabelen samen in 1 md5-hash en deze vergelijken met de hash in de bevestigingsmail ?

bijv. klik op http://www.domein.nl/beve...c528f54df4a0446b6bab05515 om te bevestigen..

waarbij de 363b122c528f54df4a0446b6bab05515 dan de complete hash van alle variabelen samen is ?

hoe zorg ik dat dit maar 15 minuten "geldig" is ? de datum van reservering (zonder bevestiging) in de database zetten, en deze vergelijken met "current time" ??

[ Voor 10% gewijzigd door whitehouse op 01-11-2003 20:21 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik zou de reserveringsdatum + groot random getal in de db zetten en deze dan ook mailen.
Die hash is nergens voor nodig.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

justmental schreef op 01 november 2003 @ 20:23:
Ik zou de reserveringsdatum + groot random getal in de db zetten en deze dan ook mailen.
Die hash is nergens voor nodig.
Klopt; een hash is namelijk niet reverse te engineren. Dus maakt het niets uit of de TS gebruik maakt van een hash of een random string :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Indeed, tijd in de DB zetten met een willekeurig getal/hash van willekeurig getal.

Let er op dat je URL niet te lang wordt! Redelijk wat mailclients verbrassen je URL als deze te lang is en dat snapt de gebruiker dan weer niet ;)

BTW als je een hash maakt van wat gegevens die je hebt dan loop je de kans dat de user de hash na kan maken, dat is in jouw geval zelfs erg eenvoudig. In dit geval maakt dat niets uit maar normaliter is dat niet echt handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
hoezo zou het eenvoudig zijn de hash na te maken ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
whitehouse schreef op 01 november 2003 @ 21:25:
hoezo zou het eenvoudig zijn de hash na te maken ??
Als je iemand z'n registratiegegevens kent kun je gewoon zelf een MD5 over die gegevens gooien. Je moet alleen weten dat die gegevens gebruikt worden, maar goed, waarom zou je die kans wagen als het ook veel makkelijker kan ;)
Pagina: 1