Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:12
Gezocht, maar niet gevonden omdat ik niet weet hoe het allemaal heet:

Ik ben druk aan het opknappen in mijn nieuwe huisje (jeeeh! :) ), en maakte vandaag de telefoonaansluiting open. Het is zo'n vreemde dubbele met aan de onderkant het 'stopcontact' (waar je je telefoon op aansluit) en aan de bovenkant een dicht stuk plastic.

Wat ik nu niet begrijp is waar de bovenste voor dient. Er zit aan de binnenkant een soort contactdoos waar een aantal draadjes naartoe gaan, maar verder gebeurt er niets mee. Ook de aansluitingen van de onderste (dus dat stopcontact) vind ik vreemd.

Waar dient het allemaal voor, en hoe moet het aangesloten zijn als ik straks een ADSL verbinding heb?

Hier de feauteaux:

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/telefoonaansluiting2.jpg
Het stopcontact

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/telefoonaansluiting1.jpg
Dat vreemde losse blokje

omniscale.nl

Verwijderd

rode en blauwe ader heb je nodig, ook voor adsl (alleen moet er dan een splitter tussen natuurlijk)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die blauwe draad is voor telefoon toestellen die gebruik maken van een extra bel.

die kun je in 99% van de gevallen weglaten. is wel netjes dat hij er zit

in jouw geval heb je dus de zwarte en de doorzichtige(?) nodig van de bovenste foto

let wel dat je geen telefoons "voor" de splitter hoort te hebben maar dat alle
telefoon "achter" de splitter hangen
Ik zeg dat omdat je stopcontact tamelijk afwijkende kleuren heeft imho

het onderste contact zijn gewoon loze draden bevestigd die eventueel in de toekomst gebruikt kunnen worden voor een tweede lijn

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 01-11-2003 21:54 ]

Iperf

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:12
fish schreef op 01 november 2003 @ 21:51:
die blauwe draad is voor telefoon toestellen die gebruik maken van een extra bel.

die kun je in 99% van de gevallen weglaten. is wel netjes dat hij er zit

in jouw geval heb je dus de zwarte en de doorzichtige(?) nodig van de bovenste foto

let wel dat je geen telefoons "voor" de splitter hoort te hebben maar dat alle
telefoon "achter" de splitter hangen
Ik zeg dat omdat je stopcontact tamelijk afwijkende kleuren heeft imho

het onderste contact zijn gewoon loze draden bevestigd die eventueel in de toekomst gebruikt kunnen worden voor een tweede lijn
OK, duidelijk verhaal :)

Maar: die doorzichtige draad is in werkelijkheid gewoon een blank koperdraadje, er zit dus geen plastic laagje overheen. Kan dat kloppen? Ik zag het zelf aan voor een aardedraad namelijk.

omniscale.nl

Verwijderd

ehm het zou een aarde draad moeten zijn ja ( er zit geen doorzichtig plastic omheen? ) fout aangesloten maar het werkt, zal wel een gebrek aan keuze zijn geweest

ik ben elektricien dus :) ik hoef ze zelden aan te sluiten; PTT heeft daar eigen monteurs voor....

linksboven rood rechtsboven blauw maar doorlussen naar onderrechts blauw ( soms wordt geel gebruikt in dat geval wordt blauw en geel samen gevoegd in de meterkast) linksonder wit voor uitbreiding zoals isdn of adsl in het midden boven of bij sommige merkjes onderin zou aardedraad moeten zitten.....

:Y)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 00:07 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Is wel vaker wat lang dat stukje 'blote' koper

Maar op een gegeven moment zit er wel wat omheen ;)

Tweakers Discord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vincent Bovelander schreef op 01 november 2003 @ 23:55:
[...]

OK, duidelijk verhaal :)

Maar: die doorzichtige draad is in werkelijkheid gewoon een blank koperdraadje, er zit dus geen plastic laagje overheen. Kan dat kloppen? Ik zag het zelf aan voor een aardedraad namelijk.
das nie netjes maar zou niet uit mogen maken als ik het zo lees

Iperf

Pagina: 1