Toon posts:

Targa Visionary 1800XP loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben nu al meer dan een jaar in het bezit van een targa 1800xp laptop gekocht bij de lidl. nu zit ik echt met een zwaar probleem: hij loopt echt super vaak vast, echt helemaal vast hij doet niets meer, zelfs geen muis bewegingen. moet em dan door een tijdje op de power button te drukken rebooten en ik ben alles kwijt!

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en, of er misschien een oplossing voor hebben. Hij gaat anders binnenkort terug naar de service afdeling van targa, want er zat 24 maanden garantie op.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me eerder een softwareprobleem dan hardware hoor, dus bijvoorbeeld ene virus, brak geworden Windows installatie etc. En ik neem aan dat je daar geen garantie op krijgt dus zoek eerst goed uit of dat de oorzaak is :)

Topictitel aangepast

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vaak is het het geval dat als je garantie claimt, en het blijkt een software fout te zijn, je zelf de kosten van de procedure op je moet nemen. Het is dus zonde om, zonder eerst te kijken naar software fouten, al gebruik te maken van RMA.

Probeer eerst eens te starten met een schone Windows installatie. Probeer ook even wat andere drivers uit voor je hardware, kijk even of je op de site van Targa geen recentere drivers kan vinden voor je hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 01-11-2003 20:30 ]

Verwijderd

Hoi! Mijn vriendin heeft ook zo'n Targa Visionary 1800. Is nu 2 keer bij de leverancier terug geweest (onder de Pick up and Return garantie), met steeds een andere smoes. Eerst was de Windows instalatie niet goed, en toen de harde schijf. Hij gaat binnenkort weer richting Duitsland om voor de 3e keer (en dit keer hoop ik echt) gemaakt te worden.

Ik heb zelf een Toshiba A10-S203 van de MyCom, relatief minder onderdelen, maar hij werkt wel super!

Nog vragen? Stuur gerust een mailtje naar mij - alex@vandijl.com

Groeten,

Alexander van Dijl

Verwijderd

Misschien komt hier tzt de oplossing te staan.

http://www.webports.de/se...ast.pl?forum=1&thread=119

Verwijderd

Topicstarter
Nou na een aantal boze brieven kan ik 60% v het aankoopbedrag terug krijgen, ik vind dit te weinig, ik wil gewoon een goed werkend notebook!
Ik moet nog terug bellen vandaag, maar ik weet absoluut niet hoe ik moet reageren. Stel dat, wanneer ik er dus niet mee in stem, ze helemaal niets meer terug willen geven?
Heeft iemand misschien een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 15:39 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem ook. Heb eveneens een XP 1800 notebook van Targa (gekocht in september 2002 bij de Lidl) en heb vaak last van vastlopers. Vaak al na een minuutje of 10/15 staat ie ineens stil en is een reboot nodig. Het gekke is dat ik er bijvoorbeeld nooit last van heb tijdens het spelen van een spel. Meestal gewoon tijdens het gebruik van office toepassingen of als ik helemaal niets heb draaien behalve windows xp. Heb al meerdere keren geprobeerd om Windows opnieuw te installeren, maar dat hiep niks. Ga dus ook actie hierop ondernemen, zeker nu ik zie dat het niet aan mij ligt dat ik iets verkeerds doe ofzo.

Verwijderd

Jullie moetne nog blij zijn, mijn laptop ook een targa visionary xp is al twee ter reparatie geweest en is paar dagen terug voor de derde keren ermee gekapt...
Pagina: 1