gameport naar usb kabel problemen

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Na veel gekloot met 2 geluidskaarten had ik vandaag dan maar een gameport naar usb kabeltje gekocht.
Maar het zou allemaal maar eens werken :(
dit is het kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://mail.student.utwente.nl/t.p.plantenberg/kabeltje2.jpg

Als ik de joypad er op aansluit en vervolgens in de usb poort knal gebeurt er .... niets inderdaad, op me windows 98 compu niet, maar ook niet op me xp bak...

Is hier nog een truukje voor ofzo? De gamepad was de meest standaard 6-button joypad ooit, dus lijkt me toch raar dat 'm daar nou net de kneep zit.

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Mijn ervaring met die verloopjes (maar dan voornamelijk op parralel en serieel) is dat die dingen 9 van de 10 keer niet werken. Meestal problemen met aansturing/drivers. Via gameport hek nog nooit getest. Maarre, waarom zo'n verloopje, usb gamepad kost tegenwoordig ook geen drol!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 19:46:
Mijn ervaring met die verloopjes (maar dan voornamelijk op parralel en serieel) is dat die dingen 9 van de 10 keer niet werken. Meestal problemen met aansturing/drivers. Via gameport hek nog nooit getest. Maarre, waarom zo'n verloopje, usb gamepad kost tegenwoordig ook geen drol!
Omdat ik een arcade kast heb waarvan ik de bestaande joysticks op 2 gamepads heb gesoldeerd. Wordt een heel geikel om dat weer helemaal om te solderen...
En ik hoopte dat dit gewoon zou werken :(

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "