Videokaart overleden?

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik kwam net bij mijn PC, deed de monitor aan en gaf de muis een zwiep [om hem uit standby te krijgen] maar ik krege geen beeld. Denkende dat hij gewoon was vastgelopen drukte ik op de reset-knop.
Tot mijn schrik zag ik in de bios het volgende
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/vidkaartstukklein.jpg
[Klikbaar]

Videokaart eerst goed aangedrukt, geen verbetering.
Kaart eruit gehaald en schoongemaakt. Het viel me op dat het fannetje erg zwaar liep als ik hem rond wou draaien. Nog niks beter. :(
De kaart ziet er nog goed uit, geen zichtbare schade of zo, ook ruikt hij niet verbrand/doorgefikt.
Monitor doet het prima op andere PC's [Linux servertje en aan laptop]

Het lijkt mij erop dat mijn videokaart dus is overleden. Is er nog kans dat ik hem kan reanimeren?
Zou het aan iets anders kunnen liggen als mijn videokaart? [AGP-bus oid]?
Valt dit onder garantie [Kaart is niet overgeclocked, issie ook nooit geweest]?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

als je nog garantie hebt dat gebruiken natuurlijk :)

ben bang dat ie dood is

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 19:40 . Reden: +d ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lol, je bios zit in een vogelkooi :D

Denk dat ie kapoet is ja :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt me duidelijk dat ie overleden is, als je nog garantie hebt zou ik die claimen
en anders moet je toch helaas naar een nieuwe op zoek gaan

Verwijderd

Ziet eruit alsof het geheugen op je videokaart stuk is, Garantie verhalen dus :7

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Doet mij denken aan een kapotte fan en daardoor oververhitte videoprocessor.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 01 november 2003 @ 19:49:
Doet mij denken aan een kapotte fan en daardoor oververhitte videoprocessor.
Klopt, had hier precies hetzelfde met een asus 6800. Nieuwe fan erop gezet, en doet het weer prima :D
Kaart eruit gehaald en schoongemaakt. Het viel me op dat het fannetje erg zwaar liep als ik hem rond wou draaien. Nog niks beter.
Als je geen garantie meer hebt zou ik eerst de fan vervangen voordat je een nieuwe kaart koopt. (tenzij je het een baggerding vind)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 19:52:
Als je geen garantie meer hebt zou ik eerst de fan vervangen voordat je een nieuwe kaart koopt. (tenzij je het een baggerding vind)
Ik vind 't idd een baggerding, maar heb op het moment geen geld voor nieuwe kaart :(

Ik heb ff bonnetje gezocht, maar ik heb mijn PC al bijna 2 jaar dus ook geen garantie :(
Hij geeft dit vreemde beeld ook nadat hij 10 minuten heeft uitgestaan en ik heb dan weer aanzet, dus oververhitting lijkt me ook niet echt logisch :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oververhitting, zorgt voor een blijvende schade... Dus het is wel logisch...
Als jij bijvoorbeeld je vinger verband, aan een kachel... Dan hou jij er toch ook een brandwond aan over?
Pagina: 1