[com poort] Com1 poort verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
Luitjes....
ik word helemaal gek van mijn com poorten..
ik heb 2 datakabels en de daarbij horende telefoons..
als ik ze aansluit op mijn com poorten (com 1 of 2), welke maakt niet uit, kunnen mijn telefoon eigenlijk geen goede verbinding krijgen...

het probleem waar ik mee zit is dat mijn com poorten steeds de verbinding verbreken....
ik kan mijn telefoon ongeveer 5 sec zien...en dan valt de verbinding weer weg...
na een tijdje ziet de com poort mijn telefoon weer...en boem weg is de verbinding weer...

helemaal gestoord word ik hier van, want met dezelfde software en kabels werkt het op andere pc's wel..

ik draai win xp...
instellingen in bios heb ik al wat proberen aan te passen, maar dat heeft niet tot een resultaat geleid...

wie weet waar dit aan kan liggen, ik snap echt niet hoe die verbinding steeds kan wegvallen..
(btw...heb gister net mijn hd geformateerd....en met een clean install zelfde probs)

bvd

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kan je de -12 volt lijn van je voeding eens checken met bijvoorbeeld MBM? Afaik is de compoort het enige onderdeel van je PC dat die lijn nog gebruikt, dus als er iets mis mee is, is dat het enige waar je dat aan merkt. Iets anders kan ik zo snel even niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
m-m schreef op 01 november 2003 @ 19:21:
Kan je de -12 volt lijn van je voeding eens checken met bijvoorbeeld MBM? Afaik is de compoort het enige onderdeel van je PC dat die lijn nog gebruikt, dus als er iets mis mee is, is dat het enige waar je dat aan merkt. Iets anders kan ik zo snel even niet verzinnen.
kan geen rare pieken of dalen ontdekken...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s_pot/mbm.jpg

en de verbinding blijft wegvallen :(

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s_pot/no_connection.jpg

nog meer suggesties iemand?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

mja, hier moet dus echt snel een oplossing voor komen, ik heb precies hetzelfde met mijn datakabel. als ik geluk heb kan ik heeeel snel 1 of 2 beltoontjes overzetten maar dan ligt ie er alweer uit. ik vermoedt eigenlijk dat het aan de datakabels ligt. heeft de topicstarter ook een kabel van salesplaza, of een andere goedkope kabel?