C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
dat er niets in de bios staat
en het zal ook niet helpen als je hem zoals jij probeerd op de cd speler te installeren
en als je nu gewoon je hd op master zet en de cd op slave.
dat maakt niets uit met installeren hoor.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
maar dit is n nieuwe hardeschijf, staat helemaal niks op dus als k de hd op master zet krijg ik een of andere rare fout en zegt ie dat ik opnieuw moet starten, dan laat ie suse niet eens zien daar schiet k niks mee op
maar dan moet je de hd ook niet in het rijtje zetten om optestarten.cyberrobin schreef op 01 november 2003 @ 19:23:
hij installeert em niet OP de cd maar via de cd duh:P
maar dit is n nieuwe hardeschijf, staat helemaal niks op dus als k de hd op master zet krijg ik een of andere rare fout en zegt ie dat ik opnieuw moet starten, dan laat ie suse niet eens zien daar schiet k niks mee op
dan zet je bij boot bv. alleen cd speler.
of eerst de cd speler en dan pas je hd
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Als ik mn hd uit t rijtje haal (op disabled zetten dus) dan installeert ie m tog ook niet?
SUSE LINUX for i386 Live-Eval
SUSE makes the live-eval version of SUSE LINUX available for download as an ISO image. This version runs entirely from the bootable CD and is not installed on the hard disk.
If you want to get to know SUSE LINUX or test if your hardware is fully supported, the live-eval version is the right choice for you.
The ISO image is located in the respective directory under ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/
-----------
bovenstaande haal ik iig van de suse-site, vandaar mijn antwoord
EDIT: In de readme staat ook nog:
The installation program will look for free space on your first hard
drive ('C:') and create these files:
suselive.swp: a swap file; only if you have less than
about 160MB main memory
suselive.usr: this will be your /home directory
suselive.900: the current configuration
If the installation program does'nt find enough free disk space your
configuration will not be saved. This means, you'll have to go through the
setup procedure every time you boot this CD.
Meer kan ik echt niet vinden wat in de buurt komt van een hd-install ( a-la knoppix)
edit numero2: heb je wel partities aangemaakt op je nieuwe schijf??
[ Voor 43% gewijzigd door TrJ op 01-11-2003 21:00 ]
ik had em is eerder geinstalleerd, maar die hardeschijf is kapot, nieuwe heb ik nu k wou m opneiwu installeeren en niks!
cyberrobin schreef op 01 november 2003 @ 20:21:
deze versie heeft ALTIJD gewerkt! ook als k hem dus installeerde...
Hoe kan hij altijd al gewerkt hebben als je hem vanmiddag pas hebt gehaald...Ik heb vanmiddga de Live Eval versie van suse 9.0 gehaald!
Volgens mij moet je juist geen lege schijf hebben, maar gewoon een C:-partitie met voldoende vrije ruimte, zodat SuSE zijn /home en config kwijt kan. Zie de posting van TrJ.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
dus moet eerst windows installeeren en dan suse?
Anoniem: 13308
enneuh volgensmij kan hij dan nog geen files aanmaken want hij komt niet eens in de installatie?
[ Voor 34% gewijzigd door CptMorgan op 02-11-2003 11:01 ]
Wat een bull-shit.cyberrobin schreef op 01 november 2003 @ 22:32:
k had m opnieuw gedownload...
dus moet eerst windows installeeren en dan suse?
"Altijd"
9.0 is net uit en alleen gratis voor niet-installeerbare versie.
Je moet boot.iso hebben en dan internet install doen, niet deze kak versie.

is dat n versie die ie wel installeert? en hoe werkt dat dan? k heb em wel ergens zien staan, stonden heel veel rare bestanden bij, of hoef k ALLEEN boot.iso te hebben en die te branden?
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2 ??
SuSE - SuSE live-eval
SuSE - SuSE ftp install 8.2
FTP of live eval? wat is t verschil?
volgensmij heeft DEZE live-eval wel gewerkt, maar die installeerde die op de cd ofzo
[ Voor 19% gewijzigd door CptMorgan op 02-11-2003 11:23 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| hda: Maxtor 6E030L0, ATA DISK drive blk: queue c0160560, I/O limit 4095Mb (mask 0xffffffff) ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14 hda: attached ide-disk driver. hda: host protected area => 1 hda: 60058656 sectors (30750 MB) w/2048KiB Cache, CHS=3972/240/63, UDMA(66) Partition check: hda: hda1 hda2 < hda5 hda6 hda7 hda8 hda9 > |
Als die van jou precies op "hda: attached ide-disk driver" blijft hangen, is er iets mis met je hardware. Dat er nog geen partities en nix op staat mag geen hol uitmaken, want zoals je ziet moet ie eerst de disk zelf nog al helemaal herkennen.
Weet iemand dan wat er is kan zijn met mn hardware?
En t lijkt me stug dat er iets mis is met de hardware want in de bios leest ie m wel?
Nieuw! Nu ook een edit mogelijkheid op GoT, klik hier -->

[ Voor 44% gewijzigd door moto-moi op 02-11-2003 15:52 ]
SuSE maakt de partities die hij nodig heeft desnoods zelf wel aan. Controleer ook even of het IDE lampje ook continu brand bij de crash.
Heb je misschien met je vingers aan het geheugen gezeten? Zoja, dan zou het kunnen zijn dat als je geen ESD polsbandje om had, je geheugen een beetje geroosterd is.
[ Voor 128% gewijzigd door LollieStick op 03-11-2003 11:10 ]
Anoniem: 94969
Het verschil tussen de live eval en de ftp boot img:
Live eval : bootable iso image om als compleet os live vanaf de cd uit te proberen: je kan er suse niet mee installeren. Dit is meteen het voordeel: de suse kan meteen draaien zodat je kan ervaren hoe de werkelijke volledige distributie eruit zal zien zonder dat je maar iets aan een computer waar al een os op draait hoeft aan te passen.
ftp boot iso: installatie image om een cd van te bakken en die je kan gebruiken om mee te booten om bv via ftp een volledige werkende installatie te doen.
Mocht je dus SuSE even snel willen uitproberen: liveeval
Mocht je SuSE daadwerkelijk willen installeren: boot image
Versie 9.0 is overigens nog niet beschikbaar om daadwerkelijk te installeren!
Komt over enkele dagen uit als gratis distributie via ftp.
LinuxUser
heb ik gedaan ja! maar er is ook niks met mn hardware want de schijf werkt gewoon als ik heb tussen windows xp erbij voeg!
@
Kodak
Tnxx, maar zelfs 8.2 werkt niet!
Anoniem: 73593
Zet die dingen (backwards compatibility, tegenwoordig hopeloos onnodig) iig uit en probeer het nog eens..