Eens kijken wat hij eigenlijk allemaal zegt in die reactie.
ipv bij voorbaat de standaardopmerking te maken "het is toch nooit goed wat MS doet" kan je beter inhoudelijk ingaan op wat hij allemaal zegt, het is namelijk onvoorstelbaar. NIEMAND beweert dat een OS foutloos kan zijn, wat iedereen irriteert aan MS is hun arrogante en lakse houding, enkel mogelijk in een monopolie.
Z'n eerste punt ("je beter inhoudelijk ingaan...") is wat waard, maar de laatste regel maakt dat weer ongedaan. "NIEMAND beweert" en dat "iedereen" zich irriteert aan het gedrag van MS zijn zeer grote uitspraken die bovendien helemaal niet te onderbouwen zijn.
Voor dit stukje krijg hij van mij geen punten.
Belachelijke uitspraak, dit is symptoombestrijding, geen structurele oplossing voor het onderliggende probleem, zelfs een ontkenning van het bestaan ervan.
Dat is hetzelfde als een dokter die zegt "als u elke dag hoofdpijn heeft neemt u toch gewoon elke dag een asprientje?" ipv de balk boven z'n bed weg te halen waar hij elke dag z'n hoofd tegen stoot wat de hoofdpijn veroorzaakt.
Om nog maar te zwijgen over dat virusscanners per definitie altijd achter de feiten aanlopen en wereldwijd allemaal installatie en update tijd kost. Net zoals het "had je maar moeten patchen" argument, reken voor de gein 'ns uit wat dat wereldwijd kost.
Alinea 1: Compleet uit het verband gerukt. Dit komt deels door de manier waarop Martin Sturm zijn tekst heeft geschreven, en omdat mike_mike enkel die ene zin quote. Microsoft is zelf degene die zal zorgen voor de firewall en de virusscanner software. En daarnaast staat in de bron zelfs dat het updaten dmv van patches zeer belangrijk is.
Alinea 2: Naja, ook weer redelijk eenzijdig. 1) Firewalls & Virusscanners. 2) Patches. Die patches zie ik niet terug in zijn verhaaltje.
Alinea 3: Hier heeft hij wel een punt. +1
Gates had beter kunnen zeggen "de lekken zijn altijd eerder beschikbaar dan de exploits"
Schitterend voorbeeld van hoe Gates de wereld ziet, de EXPLOITS zijn de problemen, die groeien en waren er daarvoor nog niet en onmogelijk te voorspellen en dus niet in de code op te lossen, het betreft dus geen beveiligingslek, nee het lek is gecreeerd door de exploit zelf. Het is natuurlijk andersom dat lek was er al maar wordt later pas ontdekt en dan meestal door hackers/crackers, MS weet altijd mooi te verdoezelen dat het hier doodgewone constructiefouten betreft.
Bill heeft het nb zelf over "code quality issues" die naar voren komen als er weer patches/fixes gemaakt moeten worden. Dus die zin van mike_mike dat het "onmogelijk te voorspellen en dus niet in de code op te lossen" is, krijgt van mij wederom geen punten.
Verder heeft hij wel een punt met z'n "Het is natuurlijk andersom dat lek was er al maar wordt later pas ontdekt en dan meestal door hackers/crackers"
+2 zou hij van mij krijgen. Maar ik laat hem op +3 staan omdat ik m'n dag niet echt heb
[
Voor 13% gewijzigd door
silentsnow op 02-11-2003 03:01
]