Toon posts:

LAN op windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu momenteel bij een vriend een beetje naar zijn computer aan het kijken.

En hij wil een LAN op 2 computers die windows 2000 draaien, met op beide pc's een gedeelde map , en dat een van de computers de internetverbinding + printer deelt.
Nu heb ik de tcp ip instellingen ingesteld op 192.168.0.1 en 192.168.0.2 .
Ook zitten ze allebei op dezelfde werkgroep.

Als ik nu bij netwerklocaties kijk dan zie ik ook beide computers staan in de werkgroep.
Ik kan echter niet een computer benaderen , dan krijg ik een timeout.

Bij het pingen krijgt de eerste ping poging een timeout en de andere 3 krijgen gewoon antwoord.

IK zou nu niet meer weten hoe ik het voor elkaar krijg om ze elkaar wel te laten zien , ook de netwerk printer kan hij niet zien hoewel die wel goed gedeeld is.

IK heb nu zo ongeveer alle wizards gevolgd die dit systeem heeft maar ik heb het nog niet aan de praat , zie ik iets over het hoofd ?

Verwijderd

Rechten. Zet de gast-account op beide PC's aan, of creëer op beide PC's een account met dezelfde user/pass. Geef de gast-account of je net gemaakte account toegang tot de share.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 18:08:
Rechten. Zet de gast-account op beide PC's aan, of creëer op beide PC's een account met dezelfde user/pass. Geef de gast-account of je net gemaakte account toegang tot de share.
Vriendelijk dank :)

De gast account is aanwezig en blijkbaar dus ingesteld , maar hoe kan ik een account toegang geven tot een "share" ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het configuratie scherm , in gebruikers en wachtwoorden.
Gast als hoofdgebruikers ingesteld , geef ik hem zo rechten tot de share ?

Moet ik nu bij het inloggen op de andere computer zelf iets invoeren om gast te worden of gaat dat automatisch ?

Verwijderd

Nee, je gaat naar de eigenschappen van de share, en klikt daar op "Permissions". Vervolgens klik je op "Add" om een nieuwe user toe te voegen, en in het venstertje selecteer je dan "Guest". Die geef je daarna rechten door bepaalde hokjes in of uit te vinken.

Je hoeft op de andere computer dan niets meer te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op beide systemen beide mappen geshared , en bij de machtigingen de gast account ook wat rechten gegeven.
Ik krijg echter geen toegang tot de inhoud van de folder , slechts een boodscap , netwerklocatie niet aanwezig terwijl hij de computers wel ziet.
Pagina: 1