Toon posts:

[Flash 5.0] Prioriteiten instellen bij swf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow daar!

Ik zit met een probleem wat betreft het laden van mijn site www.blindlead.nl. Je ziet eerst een voorfilmpje (geen preloader) en daarna zie je de site zelfs. Bij ADSL is het zo'n 20 seconden laden (ook niet netjes) maar sommige mensen hebben zelfs nog een 33k6 en die doen er 12 minuten over!

Ik had ook al iets bedacht, namelijk voor elke overgang als de oude foto nog scherp is en de nieuwe foto nog alpha 0%

code:
1
2
3
4
stop ();
ifFrameLoaded (61) {
    play ();
}

Dus als de overgang geladen is dat ie em dan pas zou afspelen zodat ie niet in z'n overgang stil komt te liggen. Verder zou het handig zijn dat je eerst de site ziet en dat ie dan die fotootjes gaat inladen.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik zit behoorlijk omhoog want de site had al af moeten zijn. :|

Alvast bedankt,

Bobby Rond

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

1) wat is zo'n 20 seconden laden? De site zelf?
2) is het probleem dus dat het bestand te groot is?
Ik had ook al iets bedacht, namelijk voor elke overgang als de oude foto nog scherp is en de nieuwe foto nog alpha 0%
3) hoe kan dit een oplossing zijn?
Verder zou het handig zijn dat je eerst de site ziet en dat ie dan die fotootjes gaat inladen.
Dit is toch dé oplossing? Als je even gaat surfen vind je hier wel een oplossing voor.

kirupa.com:
Reducing File Size
Loading Techniques

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik zal het even iets anders uitleggen, want het was misschien niet helemaal duidelijk.

Ik heb een file site.fla en daar in 1 scene.
Ik heb een movie clip van 2500 frames (een soort dia slide show) in die scene geplaatst.
Het probleem is dat de site zelf maar 100 kb is ofsow maar door de slide show is ie zo'n 2 mb.
Mijn vraag is dus hoe ik eerst de hele site kan laden, en als ie klaar is dat ie alles laat zien en dan pas die slide show inlaadt.

Als dat werkt ben ik al een stuk gelukkiger, ik zou pas echt gelukkig zijn als ie het volgende doet:
elke slide beslaat zo'n 90 frames. Hij moet de eerste slide afspelen en dan de movie clip stoppen. Dan gaat ie de volgende 90 frames laden, als die zijn geladen speelt ie de volgende foto af. Dan stopt ie weer etc.

Het voordeel hiervan zou zijn dat ie sneller begint met foto's tonen.

Als iemand hier een oplossing voor weet, dan zou ik hem/haar echt dankbaar zijn want onze fans klagen :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Dan schrijf je een functie die foto voor foto preload.
Is de foto geladen, gelijk de volgende laden.

Hulp tutorial: http://www.actionscripts....oth_PreLoader/index.shtml

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, mijn code was niet helemaal flawless zie ik :D

code:
1
2
3
4
stop ();
ifFrameLoaded (61) {
    play ();
}

Maar hoezo werkt die dan eigenlijk niet? Omdat een Frameisloaded alleen bij scenes werkt, en niet bij movie clips?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Neuh dat niet op zich, maar het is wat handiger dunkt me een preloader te laten preloaden aan de hand van een aantal bytes wat zich in een keyframe of movieClip bevindt. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Opmerking: wil je echt je bezoekers op 2MB laten wachten? Ik denk dat je het met een beetje handigheid zonder scripted preloading kunt oplossen. Als je er nou voor zorgt dat elke afbeelding al on-scene is vóórdat de fade plaatsvindt (bv met een alpha 0, weggemaskeerd of naast het canvas). Als dan een plaatje nog niet binnen is als-ie aan de fade komt, zal hij daar even wachten, en vervolgens, als het plaatje helemaal binnen is, doorgaan tot aan de volgende fade (etc).

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, dat leg ik ook steeds uit
alleen dat probeerde ik dus met mijn "vernuftig" stukje code wat nergens op slaat...
Maar ik wil op zich geen preloader, want dat is niet nodig.

Ik wil dat ie de site laadt
die is dan klaar.
En zodra alles klaar is en weergegeven, dat ie dan pas die movieclip van 2mb inlaadt en dan dus zoals je zegt een voor een inladen en laten faden
Ik heb de fla ook op de site gezet, dan kunnen jullie de tijdlijn zien en zien wat ik bedoel.

www.blindlead.nl/site.fla

Alvast bedankt,

Bobby Rond

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 15:27:
hahaha, dat leg ik ook steeds uit
Sorry, ben soms wat traag. :)

Maar om er dus ff op terug te komen: het principe wat ik hierboven aanhaal, kan je nog altijd toepassen. Alleen komt dan je intro ipv de eerste foto. Of snap ik em nou nog niet?

[ Voor 35% gewijzigd door GrimaceODespair op 06-11-2003 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 06 november 2003 @ 15:40:
[...]
Of snap ik em nou nog niet?
Ik ben bang van niet, heb je misschien msn ofsow? dan kan ik het misschien wat duidelijk uitleggen, nogmaals, ik heb em online gezet op www.blindlead.nl/site.fla en op www.blindlead.nl staat wat ik wil alleen het zal je meteen opvallen dat de laadtijd te lang is. Dat is het enige probleem, verder vinnik alles ok.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik weet dat je geen dubbelpost mag plaatsen, maar ik GrimaceODespair leest het anders waarschijnlijk niet en ik zit zwaar omhoog, ik moet echt ff hulp hebben hiermee want ik krijg het niet voor elkaar.

Ik hoop dat jullie em niet locken,

Tnx,

Bobby

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Flash speelt alleen frames af als alle statische content daarvoor geladen is. Je bankstel bevindt zich als statische data in een mc, dus het eerste frame zal niet spelen voordat die hele zooi binnen is. Wat je beter kunt doen is een loadMovie. Dan kan je alle low-bandiwdth content al laten zien, terwijl je op de achtergrond via een loadMovie-opdracht de 'dynamische' high-bandwidth data afhaalt.

Het enige nadeel aan het gebruik van loadMovie, is dat je in de Flash IDE moeilijker wysiwyg kunt werken, maar aangezien je filmpje af is, is dat niet zo'n probleem meer.

Ik zou zeggen: give it a shot ;)

Pagina: 1