Logitech MX-700, lampje bovenop brandt rood

Pagina: 1
Acties:
  • 1.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 20:08

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mijn buren hebben afgelopen week 2 nieuwe computers besteld met bij allebei een Logitech Cordless Desktop MX. Ze vroegen aan mij of ik de pc's wilde inrichten.
Eén van de (MX-700) muizen krijg ik niet aan de praat: het lampje bovenop blijft rood branden terwijl het lampje bij het oogje onderop niet aan gaat.

Een handleiding voor de desktop is helaas door Dell niet meegeleverd, dus ik ben op zoek gegaan naar een handleiding bij Logitech zelf. De url naar wat volgens mij de handleiding moet zijn geeft een 403 forbidden en de FAQ vertelt mij het volgende:
Q: What does the LED on the top of the mouse indicate?
A: The LED on the top of the mouse is a battery status indicator. The table below explains the different status indications.
Blinking green Mouse is recharging (MouseWare Cordless tab indicates the mouse is charging)
Steady green Mouse is fully charged (LED turns off after 5 minutes to conserve battery power)
Slowly flashing red Batteries are critically low, you must recharge the mouse
Rapidly flashing red Warning (see below)

If the LED is rapidly flashing red, the mouse is trying to warn you about one of the following. 1. You are trying to recharge the wrong type of batteries. Verify you are using NiMh batteries to charge the mouse. (AA NiMH 1500 - 1900 mAh) 2. The batteries are incorrectly installed or they are missing. Verify you have installed the batteries properly.

When the mouse is not in the Rapid Charge Base Station and the LED does not display any color, the battery level is good.
Hier staat geen 'brandend rood' bij...

De muis wil niet aanmelden, als je op het connect knopje drukt gebeurt er niks. Andere batterijen erin stoppen lost het probleem ook niet op.
Wie kan mij vertellen wat het rode LEDje betekent en wat er evt aan te doen is?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo te horen is de muis gewoon dood, als hij het al niet doet met andere batterijen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat doet de muis bij de andere ontvanger? Continu rood zou ook zomaar kunnen betekenen dat ie simpelweg kapot is..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ook niks, terwijl de andere muis bij deze ontvanger wel wat deed. De ontvanger is dus goed.

Ja, ik denk ook dat continu rood = kapot, maar ik wil zou het graag ergens met zekerheid verklaard willen zien :P
't Is niet voor niets een status die het LEDje kan aannemen...

Verwijderd

Hoi ik heb zelf ook een MX700 en als het lampje rood knippert of brand..... is het simpelweg je battery niveau dat te laag is..... als je echt zeker weet dat je andere batterijen vol zijn dan zal het zeer waarschijnlijk inderdaad een dode muis betekenen!
:(

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ja heb meerdere typen batterijen zelfs geprobeerd, zowel alkaline als oplaadbare, allemaal met zekerheid vol. Diverse malen opnieuw geplaatst, etc.
Ik denk trouwens niet dat een brandend lampje lege batterijen betekent, want volgens de FAQ gaat ie dan knipperen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
:o wonderbaarlijk... na tig keer de batterijen vervangen te hebben, op knopjes gedrukt en van alles en nogwat deed 'ie het ineens! 8)7
Ik snap het niet, heb er geen verklaring voor... maar het is opgelost. Ben echter nog steeds wel nieuwgierig naar wat dat rode lampje nou betekende :)
Pagina: 1