Radeon 9000 + OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb net een GF3 vervangen door een Radeon 9000 (All in wonder ding van Hercules). Maar wat ik ook probeer en welke drivers ik ook installeer, voor OpenGL blijft ie maar de Microsoft dll gebruiken (opengl32.dll) in plaats van de ATI driver (atioglxx.dll).
Google geeft weinig tot geen resultaten buiten Linux gebruikers en Half Life/CS +WINXP problemen.

Wat gedaan:
- detonator destroyer
- driver cleaner
- safe mode, alles verwijderen + handmatig alle nv*.* files weggooien
- Catalyst 3.2 tot en met 3.8 geprobeerd
- laatste Omega drivers geprobeerd

Gebruik 3d Studio en een OpenGL bench progje om te testen, beiden geven bij OpenGL vendor aan: Microsoft Corporation (wat dus OpenGL ATI Technology zou moeten zijn....)

de betaler vervuilt

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Blijft dit niet hetzelfde welke je nou gebruikt? :?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
-ETz-Memphis Z schreef op 01 november 2003 @ 17:59:
Blijft dit niet hetzelfde welke je nou gebruikt? :?
:? Wat bedoel je nou?

de betaler vervuilt

Verwijderd

ik heb ook een ati (9700 pro) en heb met sof2 geen goede opengl driver want het hele spel is bedekt met allemaal vierkante blokjes die niet in kleur zijn heel irri!!
zelfde probleem??
fresh install helpt iig niet bij mij...
3.8&3.7&3.5 hadden allemaal hetzelfde probleem..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 18:29 ]

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat ontbreekt er nou als je een OpenGL spel speelt, wat is precies je proleem?

Werkt het niet?
Rare Gfx?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm... wat is hier nou eigenlijk het probleem.... Dat de OPENGL driver gedeeltelijk van microsoft afkomt...tja...

Zolang hij het beeld goed weergeeft is alles goed...

There is no place like ::1

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
-ETz-Memphis Z schreef op 01 november 2003 @ 22:48:
[...]

Wat ontbreekt er nou als je een OpenGL spel speelt, wat is precies je proleem?

Werkt het niet?
Rare Gfx?
swampy schreef op 01 november 2003 @ 23:09:
Umm... wat is hier nou eigenlijk het probleem.... Dat de OPENGL driver gedeeltelijk van microsoft afkomt...tja...

Zolang hij het beeld goed weergeeft is alles goed...
Spellen boeien me vrij weinig en wat er niet werkt: De openGL driver van ATI, dat staat er toch ook. Iedere applicatie pakt de standaard OpenGL driver van MS in plaats van de OpenGL driver van de hardwarefabrikant (in dit geval ATI).

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Probleem gevonden en opgelost. In de registry bleken een aantal key's te verwijzen naar mijn 2e display-adapter (ouwe Permedia 2). DIE drivers zijn echter gehackte win2k drivers en ondersteunen geen OpenGL. Op de een of andere manier gebruikt XP de drivers van de kaart die als eerste in de registry vermeld staat, in dit geval dus de Permedia nadat ik mijn GeForce eruit had gehaald...
Oplossing: 2e kaartje eruit, ff drivers en regkey's weggooien, reboot en klaar. Daarna kun je de 2e kaart weer gewoon plaatsen zonder nog invloed te hebben op de te gebruiken OpenGL driver in XP.

by the way: opengl32.dll van MS is een SOFTWARE accelerator, alleen de OpenGL drivers van je videokaart geven HARDWARE acceleratie.

de betaler vervuilt

Pagina: 1