http://osnews.com/story.php?news_id=4992
Een database als storage. Bruikbaar? De toekomst? Werkt het al? Wat denken jullie er van?
Een database als storage. Bruikbaar? De toekomst? Werkt het al? Wat denken jullie er van?
[ Voor 7% gewijzigd door Martin Sturm op 01-11-2003 19:07 ]
Verwijderd
Daar kon je weleens flink naast zitten. Vooral die dingen zoals GnomeFS belooft : aanspreken in gesproken taal, zou héél veel gebruikersgemak kunnen opleveren denk ik. Om nog maar niet te beginnen over de theoretisch mogelijke snelheid van zo'n bestandssysteem, want als ik met de huidige bestandssystemen m'n schijven moet doorzoeken naar een bepaald bestandje, ben ik toch al gauw 10 minuten bezig. En dan heb ik het nog niet eens over zoeken in de inhoud van m'n bestanden, alleen op bestandsnaam. En wat te denken voor de mogelijkheden in archivering van multimedia-bestanden (Denk bijv : integratie ID3-tags in bestandssysteem)...Martin Sturm schreef op 01 november 2003 @ 19:06:
Ik denk ook dat, zoals het OSNews artikel al vermeld, het voor de eindgebruiker een worst is wat voor FS een bepaald OS gebruikt.
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Hoezo is dat een gevaar? Voor Jan met de Pet maakt dat nix uit, als het maar werkt. Zolang wij systeembeheerders maar weten waar 't staatVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 23:48:
Het gevaar van dit soort systemen is dat users straks niet meer weten op welk hardware matige volume ze iets hebben staan.
En als het op de server staat en de gebruiker gebruikt z'n laptop voor de afwisseling is waar hij voor gemaakt is. (laptops zijn gemaakt voor mobiel gebruik, maar veel gebruikers hebben hun accu al verkl**t voordat ze een keer echt mobiel werken.)zaphod_b schreef op 03 november 2003 @ 00:08:
Hoezo is dat een gevaar? Voor Jan met de Pet maakt dat nix uit, als het maar werkt. Zolang wij systeembeheerders maar weten waar 't staat.