Kijk eens in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers wat het grootste harddisk is dat je op haar moederbord kan aansluiten. Daarin staan trouwens ook alternatieven om de harddisk alsnog draaiende te krijgen. Als een 3rd party PCI IDE controller niet toereikend is, dan je zou eens maxblast kunnen proberen, deze werkt ook met de schijven van andere fabrikanten
Het is best raar.
Ik heb net via de CDROM boot WinXP erop gezet, maar bij de POST vindt ie de HD gewoon niet. Hoe werkt MaxBLAST dan?
Ik heb net via de CDROM boot WinXP erop gezet, maar bij de POST vindt ie de HD gewoon niet. Hoe werkt MaxBLAST dan?
Oh, het werkt dus prima? Dat zou best kunnen, WinXP kan HDD's en CDROM's namelijk direct aanspreken zonder tussenkomst van de BIOS. Dan is het niet ernstig dat de HDD niet in de POST wordt weergegeven 
Maxblast is een soort tweede laag over de BIOS (EZ-BIOS) die een paar parameters aanpast/aanvult tbv de HDD's
Maxblast is een soort tweede laag over de BIOS (EZ-BIOS) die een paar parameters aanpast/aanvult tbv de HDD's
[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 01-11-2003 16:46 ]
Nou, na de install gaat ie rebooten, moet ie via de HD opstarten, welke ie niet vindt:
Ik heb ook MaxBlast geprobeert, maar dat werkt ook niet
Ik heb ook MaxBlast geprobeert, maar dat werkt ook niet
Heb je de BIOS update al geprobeerd? Als dat ook niet lukt, dan moet je maar een 3rd party IDE controller kopen 
Voor de rest is dit meer I/O controller related dan mobo-related:
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelfix dus
Voor de rest is dit meer I/O controller related dan mobo-related:
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelfix dus
[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 01-11-2003 17:14 ]
Pagina: 1