op mijn dualboot systeem met winme op c: en win xp op d: krijg ik bij het opstarten nu ineens een foutmedling ntldr is missing, please ht any key to reboot. Nu heb ik dus wat gecontroleerd en ntldr staat alleen op xp, 2000 en nt of zoiets. Dus ik ging controleren in D:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 en vond daar wl mijn ntldr, en deze is 228 kb groot, en van 29.08.2003 net als bij mijn ander systreem (xp/2000), dus het heeft geen nut te vervangen. Ik heb ergens ook nog een ntldr van 217 kb en heb die al geprobeerd te vervangen maar dit heeft niets veranderd
Heb je dit topic al gezien en doorgelezen:
Windows Operated Systems - FAQ ?
Windows Operated Systems - FAQ ?
aangeizen ik geen bootable win xp cd heb, gaat dit vrij veel tijd kosten, en toen ik de search gebruikte kwam ik bij iemand die +/- dit probleem ook al heeft gehad en dat heeft niet geholpen
Da's raar, dan moet je even contact opnemen met Microsoft want jouw cd moet gewoon bootable zijn. Zal wel een foutje zijnVerwijderd schreef op 01 november 2003 @ 16:35:
aangeizen ik geen bootable win xp cd heb
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
zal dan maar de lange weg van repair doen zeker (pas op als dat niet lukt elevatoir)
==> dat repairen is toch niet gelukt... iemand nog andere voorstellen?
==> dat repairen is toch niet gelukt... iemand nog andere voorstellen?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 17:06 ]
Wat bedoel je hier precies mee ?Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 16:39:
(pas op als dat niet lukt elevatoir)
Wat heb je precies geprobeerd dan?dat repairen is toch niet gelukt... iemand nog andere voorstellen?
In de FAQ staan een aantal opties - waaronder een automatische repair, een repair via de recovery console, en meer van dit soort zaken.
Probeer even wat meer informatie te geven
wat ik heb gerpobeerd was om de harde schijf met rotte windowsi nmaster te zetten, en dan op te starten met een boot disk, en dan in mijn windows xp install map te gaan en daar setup te laten lopen maar dat is niet gelukt omdat ik dit niet in dos kan laten werken
Heb al twee maanden geleden geld gestort bij ms-kis voor een nieuwe cd van xp maar heb er nog altijd niets van gehoord
Heb al twee maanden geleden geld gestort bij ms-kis voor een nieuwe cd van xp maar heb er nog altijd niets van gehoord
Ik snap niet zoveel van je verhaal - met wat voor bootdisk heb je nou geprobeerd te booten dan?
Lukt het je nu wel of niet om in de recovery console te komen?
Lukt het je nu wel of niet om in de recovery console te komen?
dat lukt me niet
ik ga nu proberen de bpb waarde van mijn fat32 (me) partitie te veranderen door met een standaar win me boot disk sys.com te runnen
ik ga nu proberen de bpb waarde van mijn fat32 (me) partitie te veranderen door met een standaar win me boot disk sys.com te runnen
vziw bestaat er niet zoiets als een bpb waarde - er bestaat een bpb struct, maar ik zie niet in waarom je die wilt gaan editen, en al helemaal niet wat je er mee denkt te bereiken.Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 17:29:
dat lukt me niet
ik heb dit gevonden ergens in de databases van microsoft
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;255220
en het ziet ernaar uit dat dit helpt want ik zit nu in de millennium van die rotte windows disk. Nu nog even mijn boot.ini aanpassen en ik ben er denk ik
=> ik vind mijn boot.ini niet (normaal staat deze in %systemroot% maar dat lukt niet in winme)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;255220
en het ziet ernaar uit dat dit helpt want ik zit nu in de millennium van die rotte windows disk. Nu nog even mijn boot.ini aanpassen en ik ben er denk ik
=> ik vind mijn boot.ini niet (normaal staat deze in %systemroot% maar dat lukt niet in winme)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 18:03 ]
Ik geraak nog altijd niet in win xp
boot.ini die ik heb gerpobeerd
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Millennium Edition"
---------------------
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows ME"
------
De situatie is:
C: (FAT32) win millennium
D: (NTFS) win xp pro
E: (FAT32) data
boot.ini die ik heb gerpobeerd
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Millennium Edition"
---------------------
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
C:\="Microsoft Windows ME"
------
De situatie is:
C: (FAT32) win millennium
D: (NTFS) win xp pro
E: (FAT32) data
Je boot.ini staat normaal gesproken in je C:\ en is een hidden, system file.
Maar je zal toch onderhand wel eens wat meer info moeten gaan geven, met halve vlarden van informatie kunnen we echt helemaal niets.
Maak eens een fatsoenlijk verhaal van wat je nu gedaan hebt, wat je ondertussen allemaal gedaan hebt, en wat je doel is.
Maar je zal toch onderhand wel eens wat meer info moeten gaan geven, met halve vlarden van informatie kunnen we echt helemaal niets.
Maak eens een fatsoenlijk verhaal van wat je nu gedaan hebt, wat je ondertussen allemaal gedaan hebt, en wat je doel is.
[ Voor 80% gewijzigd door elevator op 01-11-2003 18:26 ]
Het doel is om, wanneer ik opstart een menuutje te krijgen waarin staat
1: windows xp pro
2: windows me
en 1 staat standaard geselecteerd
1: windows xp pro
2: windows me
en 1 staat standaard geselecteerd
Pagina: 1