Toon posts:

Pinnacle AVI niet groter dan 4gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit forum kwam ik dezelfde vraag tegen. Helaas kon ik er geen oplossing vinden. Ik heb het zelfde probleem. Wanneer ik een film gemaakt heb in pinnacle 8.10 en die wil omzetten naar AVI. Geeft het programma aan dat het bestand groter dan 4GB wordt en niet gemaakt kan worden. Ik heb ruimte zat op alle schijven. Is dit een blokkade in een instelling en zo ja kan je die dan vergroten.

Ik ben al een tijdje opzoek om dit probleem op te lossen

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.puremotion.com/resources/technical/2gbfilelimit/

Daar staat wel wat nuttige info geloof ik, het schijnt dat je dan AVI 2.0 moet gebruiken ipv 1.0 zoals je nu waarschijnlijk doet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zeker geen NTFS?

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Een AVI bestand KAN niet groter zijn dan 4GB, dat is gewoon een beperking van het AVI filetype. Als je perse een groter bestand wilt zul je een ander format moeten gebruiken.

Het had te maken dan een AVI maar een 32bit integer pointer gebruikte waardoor die maar 2GB kon zijn. Later hebben ze dit kunnen ophogen naar 4GB door ook de negatieve waardes van de integer te gebruiken.

Edit:
Zie de linjk van WhizzCat, daarin staat alle info die je nodig hebt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stuff op 01-11-2003 15:38 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 22:11
Dan is de max 2 GB, niet 4.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Thijs schreef op 01 november 2003 @ 15:35:
[...]

Dan is de max 2 GB, niet 4.
FAT32 kan 4gig ;)

Verwijderd

Dat klopt dat hij niet meer dan 4GB kan. Dit komt omdat de schijf waarop jij hem wilt opslaan een bestands systeem heeft dat FAT32 genaamd is. Dit bestands systeem kan maximaal bestanden van 4 GB aan. Als je echt een groter bestand van 4 GB wilt maken dan raad ik je het NTFS bestands systeem aan dat veel en veel grotere bestanden aan kan.

NTFS is een bestands systeem dat voorkomt in bijna alle windows NT versies en dus ook windows 2000 en XP.

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Deze beperking heeft niets met instellingen te maken, maar is puur te wijten aan beperkingen in het AVI-gebeuren.

Er is geen manier om hier 'omheen' te werken.
Je kunt volgens mij alleen maar in stukken gaan renderen (die op hun beurt dus maximaal 4Gb mogen worden), en deze later naadloos proberen te koppelen.

Maar waarom wil je perse een AVI bouwen?

Als je een DVD wilt maken, kunt met een MPEG op hoge kwaliteit misschien wel onder de 4Gb-grens komen.

Als je de AVI later terug wilt zetten naar een MiniDV (dus terug naar de camera), dan zou je ook kunnen overwegen dit direct te doen.

Als laatste mogelijkheid is het natuurlijk ook mogelijk om een AVI te maken met compressie, waardoor je afhankelijk van de gewenste kwaliteit ook onder de 4Gb grens moet kunnen komen.

Verwijderd

AVI 2.0 kan wel zeker groter zijn als 4GB oftwel ongveer 18minutes DV materiaal.
Deze limiet ligt nl aan het bestands systeem FAT32. Als je NTFS gebruikt kun je zoveel capturen als je wilt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Stuff schreef op 01 november 2003 @ 15:35:
Een AVI bestand KAN niet groter zijn dan 4GB, dat is gewoon een beperking van het AVI filetype. Als je perse een groter bestand wilt zul je een ander format moeten gebruiken.
Niet alleen AVI bestanden kunnen niet groter zijn dan 4 GB, FAT32 kan gewoon geen bestanden aan die groter zijn dan 4 GB. NTFS kan echter wel meer dan 4 GB aan :)

Jeuj, lekker laat :+

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 01-11-2003 15:39 ]

The devil is in the details.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het had te maken dan een AVI maar een 32bit integer pointer gebruikte waardoor die maar 2GB kon zijn. Later hebben ze dit kunnen ophogen naar 4GB door ook de negatieve waardes van de integer te gebruiken.
Precies en daarom is AVI 2.0 uitgevonden die gebruik maakt van 64 bits int pointer zodat je tot 150.000 jaar DV kan opslaan in 1 bestand ;)

Ik weet alleen niet hoe je dat nou moet toepassen in Pinnacle :+, zie de url die ik gaf, daar staan ook wat voorbeelden van programma's genoemd d8 ik.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel NTFS. Maar het rare is dat bij iedereen die ik ken gewoon dezelfde 8.10 versie geinstalleerd is. Wanneer je bij hun een film maakt van 10 gb kan die gewoon opgeslagen worden als AVI. Dus vraag ik mij af of het echt wel een probleem is van AVI 1.0 of 2.0

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02

Barca

In Search Of Sunrise

Heu? Maximum aan grootte van een AVI? Als je een uur captured met Pinnacle Studio (en meer kan er niet op een MiniDV tape) is het gecreëerde - volledig digitale originele - AVI bestand gewoon circa 13 GB! Dus het ligt wat genuanceerder. :? Geen idee wat jullie bedoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Barca op 01-11-2003 16:36 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bullshit! Dat klopt niet. AVI bestanden hebben geen limiet, maar worden wel gelimiteerd door het gebruikte filesystem. Op een FAT32 systeem kan je geen grotere bestanden maken dan 4GB, dus zal je grootste AVI ook maar 4GB kunnen zijn. Gebruik je daarentegen NTFS, dan zijn de bestanden bijna ongelimiteerd. Je AVI kan dus zeer groot worden. Ik heb hier een 120GB NTFS drive, en maak regelmatig AVI files van 40GB. Het is dus wel mogelijk, maar dan moet je wel NTFS gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1