Toon posts:

Hoe kan ik midi files uploaden als ringtone naar mijn 7250i?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 7250i gsm en wil dus polyphonic ringtones naar mijn gsm ulpoaden. Ik heb op een site enkele midi files gevonden die ik waarschijnlijk eerst moet converteren naar een formaat dat mijn gsm accepteert. Nu moet 'k er wel bij vermelden dat de officiele Nokia software, Nokia PC suite, het niet doet wat natuurlijk ontzettend vervelend is. Ik gebruik momenteel Oxygen phone manager maar het lukt me vooralsnog niet om deze midi files correct te ulpoaden. Akkoord, het uploaden gaat wel maar de ringtone zelf is veel te klein in verhouding met de file die ik heb geopend in Oxygen. Hier heb ik geen verklaring voor.

Hoe doen jullie dit? Is er andere software die feilloos werkt of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

BM

Verwijderd

Ik gebruik zelf een laptop en dan via IR, met de nokia phone suite, werkt feilloos :)

Verder staat me nog iets bij van MobiMB manager...

En je hoeft niet te converteren zover ik weet, .midi wordt geaccepteerd..

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik gebruik mobi MB (Mobile Browser) Perfect programma! Het kan ook ringtone's uploaden in midi formaat net zoals games, apps en wallpapers

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Midi files kun je direct uploaden. De telefoon kan ze zonder meer gebruiken als ringtone :)

Let wel op, dat ze niet groter mogen zijn als +/- 10 KB.

Ik persoonlijk gebruik MobiMB voor het uploaden van files naar mijn telefoon. Dat werkt erg gemakkelijk, gewoon via drag-n-drop :)

Maar ik denk dat het ook moet lukken met Oxygen, kun je dat eens proberen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op de site van Nokia, kan je een gratis tool downloaden.
Kan je midi-files (4 sporen, op een Nokia 7210) uploaden
En je kan er nog veel meer mee... Plaatjes... Je instellingen backuppen.. Telefoonnummers backuppen... Echt een handig tooltje... En dat in 22MB

Nokia PC Suite heet het
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 14:36:
Ik gebruik zelf een laptop en dan via IR, met de nokia phone suite, werkt feilloos :)

Verder staat me nog iets bij van MobiMB manager...

En je hoeft niet te converteren zover ik weet, .midi wordt geaccepteerd..
Dat doet PC Suite vanzelf voor je ;) (aangezien je maar 4 midi-sporen kan...)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2003 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik gebruik een DKU-5 datakabel van Nokia ipv infrared en dat werkt niet met Nokia PC suite. Bijvoorbeeld als ik mijn Nokia PC brower open dan zijn die folders leeg. Ik kan dus niet zien wat er op mijn gsm staat via Nokia PC suite. Het uploaden van ringtones gaat ook niet omdat in de finale fase de optie "updaten" geghost is. M.a.w ik kan het dus niet uitvoeren. Heel vervelelnd is dat.

Jullie vermelden dat Mobile Browser ook werkt? Is die software free of hebben jullie een trial versie?

bedankt

MS

Verwijderd

Topicstarter
vreemd. Mobile Meda Browser geeft geen krimp. Er komt geen beweging in. Nochtans heb ik de juiste COM port geselecteerd.

BM

Verwijderd

als ik met mobiMB een midi wil uploaden naar mijn 7250i dan loopt het balkje wel op, maar als het dan vol is krijg ik een foutmelding en of ik het dan opnieuw wil proberen?

plaatjes kopieeren naar de pc vanaf de telefoon gaat wel goed...

iemand enig idee waar dit aan ligt?

edit: dit is met infrarood btw

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 14:51 ]

Verwijderd

schopje

Verwijderd

iets groter schopje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 16:32 ]

Pagina: 1