witte banen op beeldscherm tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28
Heb een (vaag) probleem:

Medal Of Honor deed het niet na het installeren. Kwam erachter dat het aan Windows lag, beeldschermdrivers ondersteunen OpenGL niet of zo. Heb de nieuwst drivers van m'n videokaart (ASUS V6600) opgehaald en geinstalleerd.

Het spel start nu wel op maar: er lopen witte banen over heen. Ze zien eruit als bliksemflitsen (die vorm zeg maar) en lopen van onder naar boven. Heb met printscreen een schermafdruk gemaakt maar in paint zie je die banen niet, daar lijkt het scherm normaal.

Zou niet weten hoe ik hier vanaf kom. Iemand een idee?

offtopic:
heb gezocht in de search, niks gevonden, weet ook niet zeker of dit het goede forumdeel is maar weet niet of het een hard- of software probleem is.

Monitor: LG Studioworks 77M
Videokaart: ASUS V6600
Resolutie + refresh rate: 1024x786 + 75 Hz
Windows XP

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Draai je onder 16 of 32 bits? Probeer de beide instellingen eens :)

-> SPV

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 01-11-2003 14:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Niek_
Draai nu weer onder 32, heb 16 net even geprobeerd maar ik zie geen verschil.
Nog een ideetje?

offtopic:
en ik wilde zo graag een spelletje spelen.....doet 'ie het niet goed:'(

offtopic:
@operator: oops, sorry, zal ik niet nog een keer doen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Niek_ op 01-11-2003 15:44 ]

• Niek_
*schop*

:'( Hij doet het nog steeds niet. Heb de afgelopen dagen eens rondgezocht op internet maar kom geen oplossingen tegen. Iemand een idee??

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

wat heb je nou uberhaupt al geprobeert om het probleem op te lossen?
heb je mohaa al gepatched naar de laatste versie?
andere drivers getest??

vertel ons wat je geprobeert hebt...
anders kunnen we jou ook niet helpen.

• Niek_
Heb inderdaad de laatste patch opgehaald.

Hoe bedoel je andere drivers? Heb de drivers van m'n videokaart op de site van asus opgehaald, zijn gewoon de laatste.

Probleem opgelost:

Ik moest even door de witte banen heen kijken/zoeken en heb in het instellingen menu van MOHAA de video-instellingen veranderd. Wat bleek. Op het moment dat ik de schermresolutie van 800x600 op 1027x768 zette verdwenen de witte banen. Vaag maar goed, het probleem is opgelost. Bedankt voor de (paar ;) reacties.

[ Voor 52% gewijzigd door Niek_ op 03-11-2003 15:42 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55
check de 23.11 detonators eens voor je kaart
imo de beste drivers voor de geforce2 serie :)

heb je toevallig nog iets overgeclocked?
zo ja --> terugclocken die handel

• Niek_
Helaas iets te vroeg gejuigd....

Nadat ik het spel heb afgesloten en opnieuw heb opgestart zijn die banen er weer. Ik moet nu eerst de video instellingen weer ff op 800 x 600 zetten. Dit 'aplly-en" en daarna weer op 1024x768 zetten om het spel weer zonder banan te spelen.

Heb weer opnieuw opgestart en het hele bovenstaande verhaaltje heb ik weer moeten herhalen om die banen weg te krijgen...

Iemand een idee?

(heb niet overgeklokt)
(kan je ff uitleggen wat je bedoelde over die drivers??)

[ Voor 11% gewijzigd door Niek_ op 03-11-2003 15:52 ]

• Crash
23.11 is een versienummer van de detonators (de drivers voor je videokaart)
23.11 was en is, imo de beste driver voor Geforce 2 kaarten :)

je kunt ze vinden op http://www.guru3d.com/ (http://download.guru3d.com/detonator/) en dan op pagina 8 :)
Detonator 23.11
Windows 2000/XP 12/3/01 8.22

• Niek_
Stomme vraag misschien:

levert het geen problemen op met m'n videokaart als ik weer terug ga in driver-versie en als deze drivers niet van ASUS zijn?

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

neehoor. gewoon proberen.
en de drivers van nvidia zijn net zo goed als die van asus.
bij asus zitten er alleen wat extra dingen bij.

• Niek_
Ik zal het eens proberen, ik zal straks ff laten weten of het gelukt is, bedankt voor de tip.

edit:
Tis gelukt. Bedankt voor de tip. Vind het trouwens wel vreemd, dacht dat de laatste drivers altijd de beste waren....?

[ Voor 43% gewijzigd door Niek_ op 05-11-2003 10:35 ]

• Crash
nope, voor de oudere serie videokaarten niet :)
fijn om te horen dat het gelukt is :)

• Niek_
.........Ok dan. Ikke helemaal blij met die 'nieuwe' drivers.....tot een paar dagen terug. Ik krijg nu steeds vaker het volgende probleem:

Opeens, terwijl er niks bijzonders draait (ook niks nieuws of zo) blijft de muis 'vast' zitten en reageert de computer nergens meer op. Ook niet op het toetsenbord. Vervolgens na 10-15 sec. wachten Is het beeld ff zwart om dan terug te keren in 640 * 480 of zo met wel 16 kleuren. Het is dan ook niet mogelijk om de bij de instellingen van het beeldscherm de instellingen weer op 1024 *768 enz te zetten.

Moet dus eerst de computer opnieuw opstarten waarna ik de melding krijg dat het systeem hersteld is van een ernstige systeem crash/fout en dat deze veroorzaakt wordt door de videokaart....

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Kan natuurlijk heel simpel de laatste drivers ophalen maar dan werkt MOHAA niet meer... (zie posts hierboven)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Witte banen. Klinkt als een artefact dat ontstaat wanneer je een lange, en niet goed geisoleerde VGA kabel gebruikt. Heb je je VGA kabel wellicht verlengd (met een goedkoop dun verlengkabeltje)?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Niek_
Aetje schreef op 05 december 2003 @ 10:49:
Witte banen. Klinkt als een artefact dat ontstaat wanneer je een lange, en niet goed geisoleerde VGA kabel gebruikt. Heb je je VGA kabel wellicht verlengd (met een goedkoop dun verlengkabeltje)?
Sorry, niet lullig bedoelt maar zoals je kan lezen in de posts hierboven lag het aande drivers van m'n videokaart (heb m'n VGA-kabel trouwens niet verlengd). Het probleem alleen dat de drivers die ik naar aanleiding van de tips in de posts hierboven heb geinstalleerd. Perfect werken voor MOHAA, maar m'n computer lopot nu regelmatig 'vast' (zie beschrijving in post hierboven)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, die "Banen"waar jij het over had deden me gewoon denken aan die signaalvervorming die ook optreed wanneer slechte kwaliteit verlengkabel gebruikt wordt. Wellicht dat een ander persoon die zoekt er ooit wat aan heeft als ie dit topicje vindt ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1