Ik heb een slideshowapplet gemaakt die foto's uit een map haalt en ze afbeeld om de x seconden. De index moet als de laatste foto is geweest weer terugspringen naar 1. Omdat er verschillende dirs zijn met verschillende aantallen afbeeldingen, moet de applet zelf kijken hoeveel bestanden er in een dir staan, dus:
Daarbij krijg ik de volgende exception:
java.security.AccessControlException: access denied(java.io.FilePermission ..\pictures\2les_menuirs read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(Unkown Source)
at java.security.AccessController.checkPermission(Unkown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(Unkown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkRead(Unkown Source)
at java.io.File.list(Unkown Source)
at SlideShow.init(SlideShow.java:43)
at sun.applet.AplletPanel.run(Unkown Source)
at java.lang.Thread.run(Unkown Source)
Regel 43 is overigens regel 3 in bovenstaande code ( maxIndex = ~)
Ik heb op de search gezocht en daarbij vond ik 1 topic wat het zou kunnen zijn maar daar kon ik niet in, of die was er niet meer (page not found).
Misschien is het anders een optie om het aantal files ook als parameter door te geven aan de applet, ik weet alleen niet of je dat met PHP danwel Javascript kan doen.
O ja, ik draai als webserver Apache onder win XP en de hele site/applet staat in m'n public_html.
code:
1
2
3
| gallery = getParameter("dir");
File dir = new File("../pictures/" + gallery);
maxIndex = dir.list().length + 1; |
Daarbij krijg ik de volgende exception:
java.security.AccessControlException: access denied(java.io.FilePermission ..\pictures\2les_menuirs read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(Unkown Source)
at java.security.AccessController.checkPermission(Unkown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(Unkown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkRead(Unkown Source)
at java.io.File.list(Unkown Source)
at SlideShow.init(SlideShow.java:43)
at sun.applet.AplletPanel.run(Unkown Source)
at java.lang.Thread.run(Unkown Source)
Regel 43 is overigens regel 3 in bovenstaande code ( maxIndex = ~)
Ik heb op de search gezocht en daarbij vond ik 1 topic wat het zou kunnen zijn maar daar kon ik niet in, of die was er niet meer (page not found).
Misschien is het anders een optie om het aantal files ook als parameter door te geven aan de applet, ik weet alleen niet of je dat met PHP danwel Javascript kan doen.
O ja, ik draai als webserver Apache onder win XP en de hele site/applet staat in m'n public_html.
Blasphemy is a victimless crime