[ICS] Ping in cmd werkt, maar in IE werkt niets.

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Ja, een beetje een vage topictitel *)

Het zit zo, ik heb een Windows XP Pro ICS server, daar hangt een vers geinstalleerde Windows 2000 Pro client aan.
Alles is geconfigureerd zoals het hoort.

Vanuit de client kan ik:
Pingen naar het IP adres van een server (bijv. die van tweakers).
Pingen naar de URL van een server (www.tweakers.net dus)

Maar, in IE werkt dus niets, als ik naar het IP adres van een server toe probeer te surfen, krijg ik een error, en als ik een URL invoer ook!

Ik heb het al geprobeerd met statische en dynamische IP adressen op de client, ook met automatisch toegewezen DNS servers, en met de DNS servers van mijn provider (die hij overigens gewoon goed kon pingen vanuit CMD)!

Ik snap er dus echt niets van. Ik heb de faqs allemaal al gelezen.

Het probleem zit hem denk ik bij de client, aangezien het pingen vanuit de CMD allemaal goed gaat.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Heb je wel een poort 80/8080 openstaan voor MSIE ?

• Solomon
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 14:11:
Heb je wel een poort 80/8080 openstaan voor MSIE ?
Ik heb momenteel (bij mijn weten dan :*) ) geen firewall geinstalleerd.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat er op de server een firewall staat die het verkeer van de LAN-netwerkkaart op die poort blockt.
Zijn er ook programma's waar ik dat mee kan testen :X?

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 20:04
Misschien beetje vage vraag?? Maar heb je je lan settings in ie wel goed gezet :D

Ik heb dit probleem al vaker gehad bij klanten van ons, maar dan was het bij windows 98 en het enige wat daarbij hielp was het herinstalleren van de netwerkomgeving. Nou kun je natuurlijk ff testen of bv ftp programma's het wel doen..

veel suxxes

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eventuele proxyserver uitzetten?
En doe vanuit CMD eens telnet www.tweakers.net 80 ... Kijken of dat lukt.

• Solomon
asterixonline schreef op 01 november 2003 @ 15:22:
Misschien beetje vage vraag?? Maar heb je je lan settings in ie wel goed gezet :D

Ik heb dit probleem al vaker gehad bij klanten van ons, maar dan was het bij windows 98 en het enige wat daarbij hielp was het herinstalleren van de netwerkomgeving. Nou kun je natuurlijk ff testen of bv ftp programma's het wel doen..

veel suxxes
De lan settings staan (bij mijn weten) gewoon goed. Ik heb het namelijk geprobeerd met "Instellingen van IE automatisch overnemen" aangevinkt, en uitgevinkt. Ik ga even een FTP programma testen.
oVRoM schreef op 01 november 2003 @ 15:24:
Eventuele proxyserver uitzetten?
En doe vanuit CMD eens telnet www.tweakers.net 80 ... Kijken of dat lukt.
Ik heb wel een proxyserver gehad, maar die heb ik gewoon verwijderd.
Als ik telnet www.tweakers.net 80 doe, krijg ik een scherm met een knipperende cursor. Als ik dan op enter ram zie ik de hele source-code van www.tweakers.net voorbij komen :P

Toevoeging:
Ik kom er nu achter dat de pagina van www.msn.nl als ENIGE wel goed laad, en die kan niet in de cache staan, want het internet op die linkse comp heeft nooit goed gewerkt. Ook als ik de cache leeggooi werkt die pagina goed. Behalve de reclame banners die er op staan (staan op een andere server denk ik).
Ik word gek :{

Pagina: 1