Ja, een beetje een vage topictitel *)
Het zit zo, ik heb een Windows XP Pro ICS server, daar hangt een vers geinstalleerde Windows 2000 Pro client aan.
Alles is geconfigureerd zoals het hoort.
Vanuit de client kan ik:
Pingen naar het IP adres van een server (bijv. die van tweakers).
Pingen naar de URL van een server (www.tweakers.net dus)
Maar, in IE werkt dus niets, als ik naar het IP adres van een server toe probeer te surfen, krijg ik een error, en als ik een URL invoer ook!
Ik heb het al geprobeerd met statische en dynamische IP adressen op de client, ook met automatisch toegewezen DNS servers, en met de DNS servers van mijn provider (die hij overigens gewoon goed kon pingen vanuit CMD)!
Ik snap er dus echt niets van. Ik heb de faqs allemaal al gelezen.
Het probleem zit hem denk ik bij de client, aangezien het pingen vanuit de CMD allemaal goed gaat.
Het zit zo, ik heb een Windows XP Pro ICS server, daar hangt een vers geinstalleerde Windows 2000 Pro client aan.
Alles is geconfigureerd zoals het hoort.
Vanuit de client kan ik:
Pingen naar het IP adres van een server (bijv. die van tweakers).
Pingen naar de URL van een server (www.tweakers.net dus)
Maar, in IE werkt dus niets, als ik naar het IP adres van een server toe probeer te surfen, krijg ik een error, en als ik een URL invoer ook!
Ik heb het al geprobeerd met statische en dynamische IP adressen op de client, ook met automatisch toegewezen DNS servers, en met de DNS servers van mijn provider (die hij overigens gewoon goed kon pingen vanuit CMD)!
Ik snap er dus echt niets van. Ik heb de faqs allemaal al gelezen.
Het probleem zit hem denk ik bij de client, aangezien het pingen vanuit de CMD allemaal goed gaat.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE