[win xp prof] Wil moeilijk starten

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Sinds vandaag wil windows xp proffesional met sp1 niet goed lopen. Hij start wel op maar er blijven maar 3 dingen in de systray staan: Belkin, muis en de audio driver. Ik heb hier ook geen rechtermuisknop functie. Ook doet internet het niet, terwijl de belkin software aangeeft dat ie geconnect is.

Het duurt dan heel lang (3 á 4 min.) voordat ie is opgestart volledig.

Via windoctor (van norton sysworks) heb ik het een en ander gerepareerd maar dit mocht niet baten.

Als ie goed is doorgestart dan werkt ie wel naar behoren.

Ik heb zojuist even de logboeken gekeken en wat me opvalt als ie zogenaamd blijft hangen krijg ik elke keer deze foutmelding:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0030BD9D7161. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Voor de duidelijkheid er zit een belkin 54g wireless netwerk kaart in.

[ Voor 38% gewijzigd door Meneer aard op 01-11-2003 14:08 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Start de pc eens naar de veilige modus om te kijken waar nu het probleem ligt.

Als namelijk de veilige modus perfect werkt, dan weet je dat Windows nog inorde is!

Dan kun je controleren of het een 3rd party program is dat je probleem veroorzaakt. Onderzoek dat door naar start en uitvoeren te gaan. Typ hier in: MSCONFIG en druk op OK. Bij het tabblad OPSTARTEN moet je klikken op ALLES UITSCHAKELEN. Vervolgens ga je naar tabblad SERVICES, vink je aan: ALLE MS SERVICES VERBERGEN en vink je alle overgebleve uit...Druk op TOEPASSEN en SLUITEN en herstart je pc...

Als je pc nou goed opstart, dan weet je dus dat er een 3rd party program op je pc staat dat Windows vertraagt, dit kun je uitzoeken door op het tabblad OPSTARTEN te "Spelen" met de vinkjes...

Mocht MSCONFIG niets baten, probeer dan eens een nieuwe Windows gebruiker aan te maken via het ADMINISTRATOR account in de Veilige Modus...

Good luck!

Verwijderd

Heb hier hetzelfde gehad met een 11mbit belkinkaart. Kaart had geen goede ontvangst met de router. Deed er heel lang over om een ip adres te krijgen van de router. Vervangen voor een 54g kaartje, precies hetzelfde. Daarna van een oude kleerhanger (tja, je moet wat) een grotere antenne gemaakt en voila, goede verbinding en een snelle opstart!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 14:48:
Heb hier hetzelfde gehad met een 11mbit belkinkaart. Kaart had geen goede ontvangst met de router. Deed er heel lang over om een ip adres te krijgen van de router. Vervangen voor een 54g kaartje, precies hetzelfde. Daarna van een oude kleerhanger (tja, je moet wat) een grotere antenne gemaakt en voila, goede verbinding en een snelle opstart!
Ik heb de belkin router cd gebruikt die de instellingen goed insteld, hij start iets sneller op, maar het probleem is er nog.

De msconfig truc heb ik al toegepast.

M`n ontvangst is gewoon goed:

Signaal sterkte: Zeer goed
Snelheid: 54 mbs.

Zou het hier aan kunnen liggen :? Norton nis 2003 veroorzaakt fout
Ik heb deze namelijk ook geinstalled. En deze word niet geladen op moment dat windows start (word pas enige tijd later gepakt).

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 01-11-2003 16:09 ]

Verwijderd

Meneer aard schreef op 01 november 2003 @ 16:04:
[...]

Ik heb de belkin router cd gebruikt die de instellingen goed insteld, hij start iets sneller op, maar het probleem is er nog.

De msconfig truc heb ik al toegepast.

M`n ontvangst is gewoon goed:

Signaal sterkte: Zeer goed
Snelheid: 54 mbs.

Zou het hier aan kunnen liggen :? Norton nis 2003 veroorzaakt fout
Ik heb deze namelijk ook geinstalled. En deze word niet geladen op moment dat windows start (word pas enige tijd later gepakt).
Nis geeft een behoorlijke vertraging als bij het opstarten geen connectie met internet is.
Je Wireless wordt pas ná het laden van NIS verbonden en dat geeft die vertraging.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 16:13:
[...]
Nis geeft een behoorlijke vertraging als bij het opstarten geen connectie met internet is.
Je Wireless wordt pas ná het laden van NIS verbonden en dat geeft die vertraging.
Want de symtomen zijn identiek aan het gebeuren. Het schijnt te komen door een update. Dus straks ff eraf knikkeren en opnieuw erop zonder die update. Kijken wat dit doet.

Pagina: 1