[CMPQ armada 1750] start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Ik zat net te werken op mijn compaq Armada 1750

- Compaq Armada 1750 PII366
- 196mb (64 standaard + 128)
- 6,4Gb schijf

toen ie plosteling vastsloeg (beeld vastgevroren), het enige dat ik nog kon doen was m helemaal uitzetten en weer aanzetten, maar nu start ie niet meer op. Ik krijg het compaq scherm waar de specs bij vermeld staan, en daarna is en blijft het scherm zwart ;(

De bios die bij zo'n stomme compaq op de HD staat is er al lang af (clean install van win2k), dus daar kan ik zowieso niets mee.

Heb zojuist geprobeerd om op te starten met win2k opstartschijven, maar ook daar gebeurt niks.

Ik zit zelf te denken aan een kapotte HD? Maar hoe kan ik dat testen, dat ding reageert nergens op, en bij het aanzetten hoor ik denk ik wel de HD tikken en draaien.

edit: net de onderkant van de laptop eraf gehaald en de HD draait en tikt inderdaad nog, dat zou toch niet de oorzaak moeten zijn van de volledige blokkade na het opstartscherm?

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 01-11-2003 13:04 ]

Verwijderd

Probeer eens het volgende:

Laptop uitzetten
Fn toets ingedrukt houden
laptop aanzetten
herhaaldelijk op F11 toets drukken (terwijl je Fn toets ingedrukt houdt)

• Stefke
u are a hero! _/-\o_

Wat is dat voor functie? Hij deed een soort van reboot/reset of 2 en toen moest ik F1 save changes en toen deed ie het weer.

Maar wat ik interessanter vind: wat is er gebeurd dat dit nodig was? Want is mn laptop nu kapot aan het gaan oid?

Ik krijg nu btw bij het opstarten (Compaq logo) niet de specs meer te zien (niet dat dat een probleem is)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 02-11-2003 09:56 ]

• Stefke
Straks is de laptop weer vastgeslagen, en bovenstaande oplossing bood weer soelaas, alleen ik ben wel benieuwd wat nou de oorzaak is, is mn laptop aan het sterven?

Verwijderd

stefijn schreef op 02 november 2003 @ 02:20:
u are a hero! _/-\o_

Wat is dat voor functie? Hij deed een soort van reboot/reset of 2 en toen moest ik F1 save changes en toen deed ie het weer.

Maar wat ik interessanter vind: wat is er gebeurd dat dit nodig was? Want is mn laptop nu kapot aan het gaan oid?

Ik krijg nu btw bij het opstarten (Compaq logo) niet de specs meer te zien (niet dat dat een probleem is)
Met Fn-F11 heb je een CMOS clear van je Bios gedaan, een soort undocumented feature van vele compaq laptops :)

Geen idee wat er in jouw geval aan de hand kan zijn. Loopt ie op willekeurige momenten vast? Heb je onlangs een hardware upgrade(geheugen, HD) gedaan?Check voor de zekerheid je HD met Spinrite of 'Drive Fitness Tools', je geheugen met Memtest86 of probeer een andere adapter.

• Stefke
Het is wat oud, maar nog actueel, want nog steeds loopt mn compu af en toe vast.

De Fn-F11 combi werkt om de bios te resetten, maar de oorzaak weet ik nog niet. Zou het kunnen dat de bios batterij leeg is of zo?

Verwijderd

Ik wil graag ook even Wickster bedanken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mijn Armana 1500c had een gevalletje of 18 badblocks waardoor ik met geen mogelijkheid meer op mijn hd kon komen maar nu wel....
Windows(98)start zonder enige hapering op en kon al mijn gegevens redden THNX!!!

Wat die nou gaat doen als ik ga restarten weet ik niet maar zal ik nog wel effe laten weten en na een aantal testen als bovengenoemde proggies om de hd te testen.
Pagina: 1