Asus A7N8X Deluxe driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb gister nieuwe pc gehaald voor een vriend met dit mb (voor de rest XP2600 512, 512 dual twinmos, Maxtor 120 Sata en Hercules 9600 pro). Windows installatie gaat allemaal goed. Echter zodra ik de Nforce 2 drivers van het mb wil gaan installeren gaat het helemaal fout. Zodra hij bij het gedeelte van de onboard audio komt geeft ie een blauw scherm. Als je de pc dan weer opstart krijg je te zien dat er een ../drivers/amapi ofzo bestand mist en dat windows gerepareerd moet worden. Als ik dit dan doe en je komt weer in windows zijn practisch alle drivers corrupt, ook die van de cd-rom wat hem direct ook onbruikbaar maakt. Kortom er is dan niets meer met de pc te beginnen. Dit is nu al 3 keer gebeurt en ik begin me af te vragen of het wel een software probleem is en niet gewoon een defect mb. Als iemand hier ervaring of een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

drivers van de cd zeg je.

heb je ook al de nieuwe drivers van de asus site geprobeerd ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

De drivers voor de A7N8X moet je nemen van Asus zelf en niet van Nvidia.

Installeer je de drivers vanaf de bijgeleverde CD?
Probeer die drivers eens eerst naar de harddisk te kopiëren en vanaf daar te installeren.

Draai eens memtest als het probleem zich blijft voordoen.

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Nee dat is de volgende stap die ik wil gaan proberen (die inet drivers). Heb er echter gister tot 2 uur 's nachts aan gezeten en de pc staat niet echt bij me in de buurt dus dat wou ik vanavond idd als eerste gaan proberen. Ik vraag me alleen wel af of het veel zal uitmaken, hij gaat echt goed onderuit.

De drivers komen idd van de Asus cd die bij het mb zat, idd zal ook ff een memtest draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door tommy6 op 01-11-2003 12:42 ]