Toon posts:

Debian 3.0 ziet mijn netwerkaarten niet! (NC3120/Pro/1000

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik geloof dat ik iets te snel met enteren was :)
Krijg je als je bureau vol ligt :|

Maar goed ik krijg het niet voor elkaar om onder Debian mijn Compaq NC3120 Nic en mijn Intel Pro/1000 Nic te installeren. Ik dacht hij zal er wel 1-tje vinden maar nee dus. Kan iemmand mij uitleggen hoe ik deze aan de praat krijg.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 12:16 ]

Verwijderd

Wie is diebian? :P
Probeer eerst eens een fatsoenlijke openings post te maken..

Wanneer ziet hij je netwerk kaarten niet?
Bij een installatie via het net ? of gewoon in debian zelf.
Probeer er anders even modules voor te zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 12:15:
Wie is diebian? :P
Probeer eerst eens een fatsoenlijke openings post te maken..

Wanneer ziet hij je netwerk kaarten niet?
Bij een installatie via het net ? of gewoon in debian zelf.
Probeer er anders even modules voor te zoeken...
Tja ik weet het sorry..

Hij ziet hem niet gewoon tijdens en na de installatie die ik er net opnieuw heb opgezet. Jep modules zoeken misschien een kleine tip waar ik deze het beste kan zoeken voor mijn NIC's

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden dat mijn NC3120 eigenlijk een Intel Pro 100 is en dat ik hier voor de volgende module nodig heb "eepro100" maar ik ben nog een redelijke newbee wat dit aan gaat hoe krijg ik mijn Debian systeempje nu zover dat hij deze module ook gaat gebruiken? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 13:03 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je bent niet echt duidelijk of je een werkend systeem hebt, of nog aan het installeren bent, als je nog in de installatie-procedure zit, moet dit je helpen:
http://www.debian.org/rel....html#s-configure-modules
En anders kun je met modconf , /etc/modules en /etc/network/interfaces en de bijbehorende manpages je netwerk configureren. Maar deze dingen zijn op zich wel te vinden, en gedocumenteerd, tijd om zelf aan de slag te gaan nu! :)
edit:
hallo moto-moi ;)

[ Voor 13% gewijzigd door blaataaps op 01-11-2003 13:19 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je zult daarvoor /etc/modules moeten aanpassen, gewoon eepro100 erin zetten, en hij zal, de volgende keer als je boot, de module automatisch laden. Ik weet trouwens niet zeker of deze module ook bij kernel 2.2.X zit, dus je zult misschien moeten upgraden naar een 2.4.X kernel (apt-get install kernel-image )..
Om te kijken of je uberhaupt deze module wel hebt, kun je ook gewoon modprobe eepro100 intikken, dan merk je het snel genoeg ;)

En als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je /etc/network/interfaces aan gaan passen, de uitleg daarvoor kun je in man interfaces vinden..

edit:
Stomme blaataaps :/

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 01-11-2003 13:20 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.