Toon posts:

Probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit met een probleempje,

Als ik een game aan het spelen ben, (max payne2, Halo, Counterstrike) hapert mijn computer nogal veel. Het lijkt aan de videokaart te liggen maar dat weet ik niet zeker, want tijdens het schrijven van dit stukje hapert ie ook. Net of ie iets wil laden wat niet lukt.

Ik heb een Jewel notebook:
Intel P4 CPU 2,66Ghz
512mb intern geheugen
Mobility Radeon 9000 met de laatste drivers
directX 9.0b

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
Het verschil tussen Max Payne 2/Halo en Counter-Strike is nogal groot, CS is vrij licht dus zou goed moeten draaien, maar MP2 en Halo zijn vrij zwaar en een Radeon 9000 is inderdaad niet meer de snelste.

Kijk eens naar de framerate als je aan het spelen bent. In CS kan je door middel van console (~) de framerate zien door 'net_graph 3' te typen, bij Halo krijg je je framerate door op CTRL + F12 te drukken en de framerate in Max Payne 2 moet je bekijken met het programma Fraps.

Zet trouwens ook eens alles wat in je opstartlijst van Windows staat eens uit, zodat er geen programma's hoeven worden geladen die alles op kunnen houden. Opstartlijst kan je vinden door bij Start » Uitvoeren, 'msconfig' te tikken en dan het meest rechtse tabblad aan te klikken. Je krijgt dan een lijstje met programma's met daarvoor vinkjes, die moet je even allemaal uitzetten.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
me framerate in cs is gewoon 99fps max payne is ook hoog en halo wat lager zoals op de meeste computers. Maar het lijkt wel of me laptop begint te stotteren als ie het zwaar krijgt en ik weet niet of het wel aan de videokaart ligt. Et is niet echt een framerate hapering maar meer een korte freeze van ongeveer een halve seconde.

Dan heb ik nog een ander probleem: ik kan geen nieuwe ati drivers installeren. Als ik de nieuwe katalyst erop wil zetten voor mijn kaart zegt de installatie dat er geen driver aanwezig is en ik eerst een normale vga driver moet installeren.

**edit**
om aan te geven waarom ik denk dat het niet enkel mijn videokaart is: hij hapert al in het menu en de cutscenes van Max Payne2

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 12:24 ]

Verwijderd

Sorry voor de schop, maar ik gebruikte even de search alvorens een topic te openen en stuitte op dit topic.

Ik zit toevallig met hetzelfde probleem. Hij freezed idd een halve seconde om vervolgens verder te gaan. Hij doet dit in spellen, maar ook bij andere dingen, bijvoorbeeld als ik een bericht type, zoals nu. Ik dacht eerst dat het aan windows lag, maar toen ik in de bios setup ging kijken, merkte ik dat hetzelfde gebeurde. Ik vermoed dus dat het aan mijn processor ligt, misschien dat iemand nog iets weet?

Travelmate 2313LCI, specs:

Intel Celeron M 1.5ghz 400mhz FSB, 1MB L2 cache
512 MB RAM
64 MB SIS Shared VGA (Ja, ik weet het, niet geweldig voor spellen, maar zoals ik al zei, hij hapert niet alleen bij spellen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 18:50 ]

Verwijderd

Misschien een shopje naar PMG handig?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
CySt, een nieuw topic daar of in CSL zou handiger zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.