Toon posts:

Waar kan ik in het register een ethernet kaart uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Met ipconfig (onder win98se) zie ik twee netwerk kaarten.
Ethernet 0 :
ip: 0.0.0.0
mask: 0.0.0.0

Ethertnet 1:
ip: 10.0.0.138
mask: 255.255.255.0

Er zit maar 1 ethernet kaart in de computer en deze staat ook netjes in het netwerk kopje bij het configuratiescherm.

Als ik nu een ping doe naar mijn adsl modem of andere computers in het netwerk dan gaat dat goed. Ook werkt het overzetten van data van de ene pc naar de andere.

Wat echter niet werkt is internet. De ping naar het modem gaat goed, maar surfen niet.

Mijn vermoeden is dat de brouwser kijkt naar dat eerste ethernet kaartje (die er dus niet is).

Weet iemand waar ik de eerste ethernet uit kan schakelen of uit het register kan verwijderen?

Mijn excuses voor de lange uitleg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 12:09 ]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vermoeden is dat je geen default gateway hebt, klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen gateway dat klopt.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Ja, doe eens een ipconfig /all daar staat wat meer informatie op.
Die gateway is wel nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Scorpion1984 op 01-11-2003 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het helaas nu niet proberen, want ik zit nu op mijn werk.
Maar hoe kan ik dan een default gateway instellen?

• luckyme_
  • Niet online
Ik zie dat je nieuw op Got bent, misschien is het een goed idee om de faq eens te bekijken? Dit is wel erg basic namelijk.

@scorpion1984: "leuk" dat je in je ondertitel hebt staan dat je Microsoft rotzooi haat, dat blijkt ook wel, anders had je geweten dat win98 het commando ipconfig niet kent, alleen winipcfg.

[ Voor 45% gewijzigd door luckyme_ op 01-11-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
luckyme_ schreef op 01 november 2003 @ 13:48:
Ik zie dat je nieuw op Got bent, misschien is het een goed idee om de faq eens te bekijken? Dit is wel erg basic namelijk.

@scorpion1984: "leuk" dat je in je ondertitel hebt staan dat je Microsoft rotzooi haat, dat blijkt ook wel, anders had je geweten dat win98 het commando ipconfig niet kent, alleen winipcfg.
Waarom kan ik bij Win98se wel ipconfig gebruiken?
Daardoor heb ik gezien dat er twee ethernet adapters gezien worden terwijl er maar een aanwezig is.

• luckyme_
  • Niet online
Sommige netwerkdrivers zullen idd een versie van ipconfig installeren, normaal gesproken kan het niet.

Verwijderd

Die 2e kaart is de Externe Toegangsadapter, die vrijwel iedereen geinstalleerd heeft staan onder Windows 98, je problemen komen hier zeker niet vandaan

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
luckyme_ schreef op 01 november 2003 @ 13:48:

Voordat je commentaar op andere mensen geeft, lees even de beginpost fatsoenlijk door, en dan zie je dat hij WEL ipconfig kan gebruiken ;)

Maar ontopic, die gateway wordt over het algemeen gewoon ingesteld door de dhcp van je router(die waarschijnlijk in je adsl modem zit ingebouwd). Misschien is deze verkeerd ingesteld? Geef is wat meer informatie over netwerk, en doe eens een keer ipconfig /all, daar zie je iets meer informatie over de configuratie.

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpion1984 op 01-11-2003 17:31 ]

Pagina: 1