Toon posts:

Ik krijg een spam waarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net het volgende mailtje binnen (bijlage niet geopend)

I permanently get Spam-Mails from you and inside is a virus!!
You should remove these thing.
Read the document, before another or my mailbox explode!

Yours sincerely:

Maar ik vraag me af Dit kan niet, ik kan niet mailen met mijn mail adres (tiscali verbinding en hccnet email adres) krijg gewoon errors mail is niet verzonden maar de spam dus wel? ALs ik mail doe ik het altijd via webmail

Is dit nou waar of niet?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16
als je theoretisch niet kan mailen lijkt het me idd fake ja :)
misschien via anonieme emailer dat ze jouw email adres invullen oid.

[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 01-11-2003 11:29 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die heb ik al 25 keer gekregen ofzo... en die attach vertrouw ik ook niet echt ;)

Tis spam dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 01-11-2003 11:42 . Reden: doorhaling ]

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zet wel gewoon zijn @po07.wxs.nl mail adres eronder

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien toch een virus of een trojan. Klop de benaming van de bijlage eens in op Google en post hier even wat je dan gevonden hebt. :)

Wanbeleid is ook beleid.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sterker nog... het is een virus ;)

http://securityresponse.s...nc/data/w32.sober@mm.html en dan ff zoeken op de tekst in je email (ongeveer 3/5 van de pagina).

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

als zoals de link van Bastien zegt dat het een pif extensie is.
waarom kom je hier dan nog vragen of het een virus is...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't kan ook zijn dat iemand anders met jouw email adres in zijn bestanden, besmet geraakt is, en dan anderen mail uit jouw naam stuurt.

Enne virusmakers zijn wanhopig op zoek naar manieren om mensen toch de bijlage te laten openen... dus hoe meer vragen ze opwekken hoe beter...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

Cis

Check even in de header of de afzender een ip-adresje heeft achtergelaten en zoja: welke. Mocht het je eigen ip-adres zijn, dan heb je inderdaad een probleem denk ik. Zoniet, dan ga ik er vanuit dat het gewoon weer spam is (waar ik sowieso al vanuit ga).
Ik krijg ook vaak genoeg mail vanaf mijn eigen mailserver en/of mailaccount

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
net ook gekregen via hotmail, bijlage was een bat bestand trouwens. Maar kreeg een 404 als ik hem wilde op slaan.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
waarom ik het vroeg is, met hotmail ben ik het gewend maar dit is dus het eerste vreemde mailtje bij hccnet.
bedankt iig heb nu wat zekerheid

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heb je dan wel een bijgewerkte virusscanner draaien? Die zou dit virus gewoon moeten detecteren.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ik krijg die mail, en paar varianten erop al enkele dagen.

meer info
http://www.telenet.be/kla...uspagina/nieuws/index.php

daar vind je ook een tool voor opsporen en verwijderen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik weet wel bijna zeker dat een e-mail relatie van de TS besmet is met dat virus. Helaas is het vrij moeilijk om de echte verzender te traceren.
Mogelijk is dit een mailtje van iemand die dit mailtje heeft gehad van jouw e-mail relatie. Die persoon die jouw dit mailtje heeft gestuurd moet dan achterhalen van wie hij dat mailtje echt heeft gehad, dus niet alleen kijken naar het e-mail adres, maar naar IP ofzo.

Of, wat ook mogelijk is, is jouw e-mail adres geharvest uit een van de ouderwetse doorstuur mails waar nooit die mail adressen uit gedelete worden, of nooit de BCC gebruikt word.

Helaas is mij dit ook een keer overkomen dat de echte afzenders veranderd werden. Uiteindelijk kwamen de mailtjes van iemand die gebruik maakte van een Wanadoo inbel verbinding. Maar een mailtje naar Wanadoo, om uit te zoeken wie die mailtjes verstuurde heb ik nooit antwoord op gehad. (notabene mijn eigen provider!). Via stukken tekst in het mailtje zelf heb ik kunnen uitzoeken wie het was. (o.a. een contact advertentie & sollicitatie brief kwamen langs)

Virussen kunnen ook belangrijke informatie over jezelf versturen blijkt wel weer....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1