maar 1 file in tar-file

Pagina: 1
Acties:

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
ik heb dit probleem nu al tientalle keren voorgehad, en nu ben ik het stilaan beu. Al veel gezocht op google, maar daar vind je dus nix informatief hierover, op got is het probleem ook al meermaals aangekaart, maar steeds geen afdoend antwoord.

Als ik een tar file , net gedownload , probeer te openen, staat er enkel het eerste bestand in.
Meest voorkomend, u allen bekend geval: een tar file van 700mb met files van 15mb, er staat dus enkel de eerste 15mb-file om te extracten.
Heb ik ook al gehad met kleinere, niet-700mb files.
powerarchiver, winzip, winace, winrar, blablabla geven ofwel niets, ofwel enkel dus het eerste bestand.
Deze tar files werden gedownload met varierende software, zoals ie , cuteftp, mirc tot een zelf geschreven progje om zeker te maken dat de fout niet aan de dloadsoftware lag.

Iemand een echt idee waaraan dit kan liggen, of gewoon enkele sympathisanten met hetzelfde probleem?

Idiot outside.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 20:41

Spockz

Live and Let Live

riemerg schreef op 01 november 2003 @ 09:56:
ik heb dit probleem nu al tientalle keren voorgehad, en nu ben ik het stilaan beu. Al veel gezocht op google, maar daar vind je dus nix informatief hierover, op got is het probleem ook al meermaals aangekaart, maar steeds geen afdoend antwoord.

Als ik een tar file , net gedownload , probeer te openen, staat er enkel het eerste bestand in.
Meest voorkomend, u allen bekend geval: een tar file van 700mb met files van 15mb, er staat dus enkel de eerste 15mb-file om te extracten.
Heb ik ook al gehad met kleinere, niet-700mb files.
powerarchiver, winzip, winace, winrar, blablabla geven ofwel niets, ofwel enkel dus het eerste bestand.
Deze tar files werden gedownload met varierende software, zoals ie , cuteftp, mirc tot een zelf geschreven progje om zeker te maken dat de fout niet aan de dloadsoftware lag.

Iemand een echt idee waaraan dit kan liggen, of gewoon enkele sympathisanten met hetzelfde probleem?
Volgensmij heb je wel de nieuwste WinRar nodig. Die doet het bij mij altijd.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
tuurlijk heb ik het hier steeds over de laatste versies vd extractors

Idiot outside.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 20:41

Spockz

Live and Let Live

riemerg schreef op 01 november 2003 @ 10:08:
tuurlijk heb ik het hier steeds over de laatste versies vd extractors
Dan weet ik het ook niet, je hoeft ook niet zo bot te reageren hoor.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
sorry, totaal nt zo bedoeld, bedankt vr je reactie iig :)

Idiot outside.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
en heb je al eens geprobeerd om zo'n file gewoon met tar te extracten?

tar -xvf file.tar

(een z toevoegen bij de parameters als het gegzipt is)

als je niet op een linuxbak werkt, ik denk wel dat er windows ports bestaan voor tar.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je geen MD5 of CRC32 hashes van het bestand, of .par bestanden om je bestand te repareren? ALs je het van een andere computer (liefst ook met andere provider) download, heb je dat probleem nog steeds? Misschien is jouw verbinding niet helemaal lekker oid.

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
het gaat hier om een enkel tar bestand, ik kan aan geen reparatiefile of dergelijke geraken. De corrupte files heb ik gehad over verschillende verbindingen, waarover ik perfect andere files dload.
Versta me niet verkeerd, ik heb reeds honderden tar files gedownload, waarvan een 50-tal dit probleem hadden. Bij files ve ander formaat is deze verhouding veel positiever.

Idiot outside.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

mno

Heb je die file in 1 keer gedownload of is hij misschien geresumed vanaf een andere bron? Er zijn trouwens wel tools om TAR's te repareren (http://www.tar-repair.com/). Misschien kan je dat eens proberen.

Gewoon rösti

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
Ik heb inderdaad een windows port gevonden van tar, als ik deze gebruik krijg ik de volgende output:

<dosoutput>
D:\TARTEST>c:tar -xvf tarfile.tar
WARLORDS.4-DEViANCE/
WARLORDS.4-DEViANCE/debi.r00
c:tar: Skipping to next file header
?\202P[\267\221s\310\214\201H\013\211\320H\377NYI.RF@\271w\016\345\316\247\325g\246\306A\270\017\t\f\215]\237\007\305\037\032\345\333$\337\275\335\271\256\312\2
42\f\331\033H\004\372\026\001b\220,\334\021\374\354\314P\304\0240B
c:tar: Unknown file type 'Ò' for ?éP[Àæs╚îüH♂ëðH NYI.RF@╣w♫Õ╬ºıg■&c▲á½ÀÄ♫¹┬█×®ÈÕ
Øævÿ▒ØZªãA©☼ ♀ì]ƒ┼▼→Õ█$▀¢¦╣«╩ó♀┘←H♦·▬☺bÉ,▄◄³ý╠P─¶0B, extracted as normal file

c:tar: Could not create file ?éP[Àæs╚îüH♂ëðH NYI.RF@╣w♫Õ╬ºıg■&c▲á½ÀÄ♫¹┬█×®ÈÕØævÿ
▒ØZªãA©☼ ♀ì]ƒ┼▼→Õ█$▀¢¦╣«╩ó♀┘←H♦·▬☺bÉ,▄◄³ý╠P─¶0B: Invalid argument
c:tar: Skipping to next file header
</dosoutput>

en zo verder. De eerste file is dus wel degelijk ge-extract. In tegenstelling tot de andere programmas doet tar.exe moeite voor de volgende files.
komt dit iemand bekend voor?

Idiot outside.

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Heb je hem toevallig geresumed? Hier wil het nog wel eens fout gaan. Heb namelijk het gevoel dat de file gewoon corrupt is. Probeer hem eens opnieuw te downloaden van iemand anders. Als hij corrupt is kan je er nog maar weinig aan doen...

If it aint dutch,it aint much

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
meeste files, waaronder deze, zijn gedownload in 1 keer.
Nog nooit gehoord v advanced tar repair, nu aant uitproberen, duurt blijkbaar wel een tijdje.

Idiot outside.

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
failed to repair tar archive..
toch bedankt vr de link

Idiot outside.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mjah, dit is dus een warez tar, misschien dat je eerst een truukje moet uithalen om het uit te mogen pakken omdat ze liever niet hebben dat mensen die niet in de scene zitten zomaar alles kunnen gebruiken. Zoiets als lockdown op de FXP fora, maar dan voor tar files. Probeer eens een legale tar file, als die het gewoon wel doen heb je denk ik pech, achterhalen hoe je precies zo'n tar dan openkrijgt is iets wat je heel moeilijk gaat lukken. Misschien heb je perse een speciaal uitpak programma nodig en heeft dat programma dan weer een wachtwoord oid nodig.

edit:

oftewel, vraag het aan de persoon van wie je de link oid kreeg, als hij in de scene zit weet hij vast wel hoe je het ook moet uitpakken. Heeft die het echter weer van iemand anders, en die ook, etc. dan heb je pech

[ Voor 18% gewijzigd door GambitRS op 01-11-2003 13:17 ]

MechWarrior || Monsters Game

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als het goed is zit er een sfv file bij dit soort dingen. Controleer alle bestanden met pdSFV door op 'check whole release' te drukken, dan weet je iig zeker dat dat goed is :)

Verder zou je kunnen kijken of je het op een andere pc wel kunt extracten, brand de rars desnoods op een rw en neem ze naar iemand mee. Dan weet je in ieder geval of het aan de bestanden ligt of aan iets anders.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ziet er uit als gewoon een corrupte tar. Waarom ze ueberhaupt een zooi rars in een tar hebben gepropt ontgaat me overigens. Tar biedt geen compressie, en het voordeel van meerdere files gaat op deze manier ook verloren..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

rename eens naar zip rar ace bin iso etc en probeer dan of je er iets mee kunt

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
er zat helaas geen sfv file bij, dus dat werkte niet.
het renamen was inderdaad een goed voordehandliggend idee waar ik nog niet aan had gedacht, maar enkel bij renamen naar .tar.gz gaf het weer hetzelfde resultaat, de rest werkte niet.
heeft dus idd alles weg ve gewone corrupte file, maar van deze downloadbron heb ik nooit corrupte files, enkel als ze tars zijn bestaat er een hoge corruptheidswaarschijnlijkheid, bij de andere formaten is die 0. Hetgeen me zo frustreert, dus

Idiot outside.

Pagina: 1