[boeken] Wat zijn aanraders voor mijn interesses?

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:04
Hallo mensen, een paar jaar geleden heb ik twee hele goede boeken gekocht over html 4 (HTML 4 Unleashed van sams net) en javascript 1.3 (Javascript unleashed ook van sams net). Nu is mijn vraag aan jullie wat nog meer goede boeken zijn om eventueel aan te schaffen. Ik ben steeds serieuzer met websites bezig (redelijk wat ervaring aan het opdoen) maar ik wil me wel verder ontwikkelen.

Is het handig om een nieuw boek over Xhtml te kopen? (ter vervanging van mijn html 4 boek) en is er veel verschil tussen javascript 1.3 en de nieuwe versie 1.4? Is het het waard om er een nieuw boek voor te kopen?

Ook wil ik me graag na javascript gaan verdiepen in PHP, ook daarvoor zou ik graag namen van goede boeken horen! :D Wat een vragen allemaal! :D Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij kan je even rondsnuffelen naar die gele 100% Handboek boeken, ik vind ze heel netjes en informatief. Of in't Engels, de 100% Bible. Die 100% Handboeken bestaan er voor veel onderwerpen, o.a. HTML, PHP, XML, etc etc. Kijk eens rond in een goede boekenwinkel of die soort boeken iets voor jou zijn. Ze zijn makkelijk te herkennen (gele bovenkant, zwarte onderkant).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Over php kan ik kort zijn, veel tutorials lezen, en dan het boek web application development with php 4.0. Maar waarom een boek over XHTML, als je het ook kan leren uit de specs die op het w3c staan?
edit:

en de php manual natuurlijk :\

[ Voor 11% gewijzigd door PrisonerOfPain op 01-11-2003 10:42 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Boeken zijn niet zo lastig te vinden: bij een groot aantal weblogs1 over XHTML/CSS worden de favoriete boeken van de blogger aan de zijkant vermeld.

1) mezzoblue (het is een begin, er staan veel externals aan de zijkant)

/me check dit *

[ Voor 35% gewijzigd door creative8500 op 03-11-2003 23:00 ]

• -TheNose-
Ok ik heb een aantal mooie boeken gevonden bij de Donner in Rotterdam:

html/xhtml (ik vind het een stuk prettiger om het uit een boek te leren dan vanuit een pdf documentje, zijn niet zo duidelijk geschreven vind ik): html 4.01 and xhtml 1.0 webpublishing van sams net zag er weer erg compleet uit een mooie opvolger voor mijn html 4 unleashed boek wat ik al heb! :)

PHP: the PHP bible enorm compleet boek wat alles over PHP bespreekt.

Bedankt voor jullie reacties, misschien heeft iemand anders ook wat aan mijn boeken die ik heb gevonden! :D

• creative8500

creative8500

freedom.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Voor PHP is de Bible inderdaad een goed leermiddel. Zorg wel dat je de revisited versie hebt anders leer je een hoop aan wat je direct weer kunt gaan afleren. Ik zou als ik jou ook snel overstappen naar de php manual op php.net want die is altijd up-to-date en alles is er te vinden.

Javascript is inmiddels aangekomen bij versie 1.5 en daar zou ik geen boek voor kunnen aanraden. Wel heb ik twee linkjes voor je:

http://devedge.netscape.c...javascript/1.5/reference/

http://devedge.netscape.c...000/javascript/1.5/guide/

Daar is wel veel af te halen. Alles wat je nodig hebt lijkt me. En als je toch in problemen komt helpt zoeken met de juiste keywords op google 9 van de 10 keer.

Ik zou je wel afraden een boek over XHTML te kopen als je al eentje hebt over HTML. In princiepe is XHTML niets anders dan HTML, het volgt alleen wat strengere regels. Ik denk dat je op de w3c site hier echt genoeg informatie over kunt vinden en dat je op een nieuw boek al snel uitgelezen raakt omdat je merkt dat er niet veel toegevoegende informatie in staat.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

voor javascript is dit boek een echte aanrader:

JavaScript - The Definitive Guide
Door: David Flanagan
ISBN: 0596000480
uitgever: O'Reilly

Intentionally left blank

• -TheNose-
Ik heb hier nog twee hele uitgebreide boeken over javascript, maar dat is maar tot en met versie 1.3. Geeft het niet om het daaruit te leren? Of is een hoop wat ik daaruit leer wat niet meer gebruikt wordt?

Hmmm over javascript en php is er dus wel veel online te vinden...vraag me af of het dan nog wel handig is er een boek over te kopen... :s

[ Voor 26% gewijzigd door -TheNose- op 02-11-2003 20:59 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

-CKY2K- schreef op 02 november 2003 @ 20:56:
Ik heb hier nog twee hele uitgebreide boeken over javascript, maar dat is maar tot en met versie 1.3. Geeft het niet om het daaruit te leren? Of is een hoop wat ik daaruit leer wat niet meer gebruikt wordt?

Hmmm over javascript en php is er dus wel veel online te vinden...vraag me af of het dan nog wel handig is er een boek over te kopen... :s
qua core javascript kan je met 1.3 prima uit de voeten hoor, je kan de javascript 1.5 reference op devedge prima daarnaast gebruiken voor de nieuwe features (de verschillen zitten 'm toch voornamelijk op 'advanced' niveau zoals reguliere expressies, meerdere catch-clausules e.d. - zie http://devedge.netscape.c...ence/preface.html#1003152 )
ik weet niet hoever dat boek ingaat op browser-specifieke zaken, want daar zijn wel nogal wat dingen gewijzigd (o.a. IE5 event model en DOM2 object en event model) maar ook daarover is genoeg te vinden (tip: blijf ver weg van het IE5 event model want het zuigt kamelenballen).

Intentionally left blank

• -TheNose-
Thx crisp en anderen!
Ik ga mijn javascript kennis en (x)html kennis wel opdoen via het www.
Voor PHP koop ik de Bible en gebruik daarnaast PHP.net
En ik koop nog een boek over webdesign in het algemeen denk ik, altijd handig voor de planning etc (dat is nogal nieuw voor mij, maak sinds kort pas websites voor kleine bedrijven)

Iemand nog tips over een boek over webdesign? Voor de rest ben ik al geslaagd! ;)

• creative8500

creative8500

freedom.

"Webdesign"; verklaar je nader: het grafische gedeelte?

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:43

jw

heb net het boek 'designing with web standards' van Jeffrey Zeldman besteld, lijkt me wel een interessant boek:

http://www.zeldman.com/dwws/

• creative8500

creative8500

freedom.

jw: Ik heb net het boek 'designing with web standards' van Jeffrey Zeldman besteld, lijkt me wel een interessant boek.
Ik vond het weinig interessant: ik was al overtuigd, maar het evangelism hield niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door creative8500 op 03-11-2003 22:54 . Reden: typo ]

Pagina: 1