[Oude meuk] P133 wil niet booten van flop

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
zoals de titel al doet vertellen wil mijn P133 die ik ff met wat random onderdelen in elkaar geflanst heb als shell bakje niet booten van flop.
Het is de bedoeling dat ie boot van een slackware flop aangezien de cdrom nog niet bootable is in te stellen in de antieke bios. Hij komt op het punt waar ie daadwerkelijk moet gaan booten (na het bios screen, onder de bekende zwart-wit tabel met alle hardware e.d.) maar er gebeurd niets. De floppy drive's LED brand, maar hij 'trilt' en 'schokt' niet (hij wil niet lezen dus). Ik heb alles al vervangen, cpu, mem, floppy, floppydrive, floppykabel, biossettings maar niets wil helpen. Ook zonder schijven/cd-rom spelers er aan wil ie nog niet booten van flop (ook andere bootflops werken niet). Het moederbord is een 'AB-PT5', het merk is Asus of abit volgens google. Hoe kan ik zorgen dat hij wel boot? is er een mogelijkheid om de files van de bootflop op de HDD te zetten zodat ie vervolgens de van HDD opstart en zo de slackware setup op de CDrom op start?
Verder nog 1 vraag: Wat is het vreemde slot dat net boven de processor zit? het is bruin, even lang als een EDO-ram slot, de bankjes hebben 2x een rij pinnetjes die lijken op dezelfde grootte als die van PCI.

[ Voor 3% gewijzigd door CU2morO op 01-11-2003 04:02 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

CU2morO schreef op 01 november 2003 @ 03:59:
Hij komt op het punt waar ie daadwerkelijk moet gaan booten (na het bios screen, onder de bekende zwart-wit tabel met alle hardware e.d.) maar er gebeurd niets. De floppy drive's LED brand, maar hij 'trilt' en 'schokt' niet (hij wil niet lezen dus).
Heb je de floppy drive kabel misschien niet verkeerdom aangesloten? Dan brandt de floppy drive led de hele tijd vanaf het moment dat je hem aanzet, maar werken doet hij niet.
Verder nog 1 vraag: Wat is het vreemde slot dat net boven de processor zit? het is bruin, even lang als een EDO-ram slot, de bankjes hebben 2x een rij pinnetjes die lijken op dezelfde grootte als die van PCI.
Hoogstwaarschijnlijk is dat (een slot voor) externe cache, dat komt erg vaak voor bij Pentiums. Mocht je daar een module voor vinden, dat is dat vaak een leuke performance-winst. Zo niet: ach, zonder werkt hij ook.

[ Voor 3% gewijzigd door deadinspace op 01-11-2003 04:55 ]

• CU2morO
bedankt voor je snelle reactie :)
voor zover ik weet zat de kabel goed (en heb ik het ook op verschillende manieren geprobeerd) maar ik zal vanmiddag ff nakijken voor alle zekerheid

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Oudere biossen willen ook nog wel eens gaan flippen als er geen HD in zit, of erger nog, als de HD die er aan hangt te groot is.. Een 100Mb schijfje of zo zou hij wel moeten herkennen, maar hang er zeker geen schijf >1Gb aan om problemen te voorkomen. Overigens zou mijn eerste ingeving toch ook een foute aansluiting van de floppy zijn, dus voorlopig zet ik even mijn 2 cent daar op (kan nog net voordat deze muntjes er uitgaan :) )

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Probeer eens gewoon met een DRDOS bootflop (of een Windows bootflop) te booten. Dan weet je in elke geval waar het probleem ligt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Bruine slot:
Dat bruine slotje is voor een coast cash module omdat processors vroegah nog geen l2 cache hadden (of zelfs geen l1). Ik heb nog zo'n ding liggen, weet niet of het werkt maar je mag em gratis op komen halen in Oostzaan (ligt vlak naast Amsterdam). Of ik stuur em met de post op (op jouw kosten).

Over de flop:
Heb je al een andere floppiedrive geprobeerd?
Zit de rode draad van je flatcable aan de kant van de voedingsaansluiting op je floppiedrive?

Verders :
Veel Succes ;)

• CU2morO
hufkes schreef op 01 november 2003 @ 05:54:
Oudere biossen willen ook nog wel eens gaan flippen als er geen HD in zit, of erger nog, als de HD die er aan hangt te groot is.. Een 100Mb schijfje of zo zou hij wel moeten herkennen, maar hang er zeker geen schijf >1Gb aan om problemen te voorkomen. Overigens zou mijn eerste ingeving toch ook een foute aansluiting van de floppy zijn, dus voorlopig zet ik even mijn 2 cent daar op (kan nog net voordat deze muntjes er uitgaan :) )
zoals mijn startpost al verteld heb ik verschillende schijven dr op gehad en zelfs zonder schijf doet ie het ook niet
silentsnow schreef op 01 november 2003 @ 07:27:
Probeer eens gewoon met een DRDOS bootflop (of een Windows bootflop) te booten. Dan weet je in elke geval waar het probleem ligt.
staat OOK in de startpost dat ik verschillende bootflops heb gebruikt

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Probeer eens een cmos clear :Y).

tvw

• CU2morO
ook geprobeerd... hielp niet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FDD drives kunnen nogal eens recalcitrant doen en bovendien non-standaard kabelorientatie hebben.

Wat ik dus bedoel is dat de kabel meestal een 'tand' heeft waardoor hij maar op 1 manier in de connector kan en dat die dus aan de floppy kant verkeerd kan zitten. Ik heb dan ook vaak zat dat tandje eraf moeten vijlen om floppies aan de praat te krijgen- misschien iets om te proberen dus indien van toepassing.

Let dus op dat door de twist in de kabel er 4 manieren zijn om aan te sluiten, waarvan twee de welbekende constant brandende LED geven (en een evt op dat moment in de drive zittende flop verneuken :( ) maar slechts een van de overige twee wil werken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1