[IE]Pagina refreshen zonder data opnieuw sturen?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik ben voor een website bezig met een pagina die regels uit een database verwijderd en daarna de pagina waarom deze regel stond reload zodat het resultaat zichtbaar is.

ECHTER, als dit net toevallig een pagina bevat die formdata bevat, oftewel er zijn gegevens in het spel, dat vraagt de browser of je deze opnieuw wilt sturen!

Is er een manier om dit te omzeilen? Ik zou dus graag zien dat de browser/pagina de data automatisch opnieuw verstuurt zonder een bevestigende klik van de gebruiker!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wow...Momentje.

Volgens mij, als ik je verhaal goed begrijp tenminste, doe je hier iets heel erg fout. Waarom laat je die gegevens meerdere malen versturen? Verstuur ze 1 x, doe je ding en redirect naar de "result pagina".

Mocht je actie nou 5 minuten duren (dan doe je ook iets fout, maar goed ;) ), dan kun je 1 keer die gegevens submitten, redirecten naar een "wacht pagina", en die refreshen totdat je een bitje zet ergens (db, application, session whatever).

Ik zie echt niet waarom je gegevens vaker dan 1 keer moet versturen. Gooi die waarden in een var en gebruik die var...toch??

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Welke technieken gebruik je om:

a) aan te geven dat de regel verwijderd moet worden;
b) de database aan te passen, en;
c) te reloaden?

• Spooksel
Het gaat er niet om hoe ik data verwijder en waar, dat werkt wel prima.

Ik refresh de pagina waar de data stond vanuit een child window:
code:
1
opener.location.reload();

Waar het om gaat is dat de parent window in sommige gevallen informatie bevat die het resultaat is van wat men in een formulier heeft ingevuld. En als ik dat probeer te reloaden dan gaat internet explorer zeuren dat uit veiligheidsoverwegingen het formulier niet automatisch opnieuw verzonden wordt en dan moet je dat handmatig bevestigen. Hier wil ik dus omheen!

Of is het in dat geval handiger om het formulier met method="GET" te doen ipv post? Het gaat tenslotte maar om 1 waarde dus een adresbalk vol spam zal ik ook niet krijgen!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Jepz, IE doet dat alleen als je die pagina via een POST bereikt. Als het een simpele form is, kan je het idd. eenvoudig oplossen door daar een GET van te maken.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
je kunt dit omzeilen door te POSTen naar een pagina die enkel en alleen gebruikt wordt om je formulier-data te verwerken. Als je daar mee klaar bent, schrijf je een Location header (met php dmv de functie header(string $s)), met als locatie de URL van de pagina waarop je het resultaat van de geposte actie laat zien. Het reloaden van die pagina heeft dan niks meer met het geposte formulier te maken en dus krijg je die irritante warning niet meer.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Spooksel schreef op 01 november 2003 @ 17:18:
Het gaat er niet om hoe ik data verwijder en waar, dat werkt wel prima.
Ik stel vragen niet voor niets: dat wat je serverside gebruikt kan een oplossing geven.

• Spooksel
creative8500 schreef op 02 november 2003 @ 00:37:
[...]

Ik stel vragen niet voor niets: dat wat je serverside gebruikt kan een oplossing geven.
Ik gebruik php/mysql, als ik daar vragen over had ging ik wel naar /14. Ik heb/had een probleempje met het feit dat IE pagina's gebaseerd op formdata gewoon niet goed kan reloaden!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

PanMan:
Jepz, IE doet dat alleen als je die pagina via een POST bereikt. Als het een simpele form is, kan je het idd. eenvoudig oplossen door daar een GET van te maken.
En je hebt je antwoord :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.