Toon posts:

Welke PDA?? Newbie vraag!

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een pocketpc te kopen! Ik heb alleen helemaal geen ervaring kennis op dit vlak. Ik zal hem primair gebruiken om een agenda op te houden en om er aantekeningen voor school mee te maken. Daarnaast wil ik er ook mpegs op kunnen afspelen (DivX wanneer mogelijk ook) wanneer ik in de trein zit. Ik ben van plan om max 350 euro uit te geven aan een pda. Dingen als Bleutooth en WiFi maken mee niet heel veel uit maar wanneer dit in mijn budget past is dit natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb zelf al een selectie gemaakt van PDA die ik op het oog heb. Ik neem de prijs van een geheugenkaartje niet mee in de voorafgestelde €350 euro want die moet ik toch betalen en vind ik minder van belang.

- HP Ipaq H1915 €199
- HP Ipaq H1940 €350
- Asus MyPal 620 €329

Ik weet niet of dit een beetje goede PDA's misschien zouden jullie hier ook commentaar/ervaringen over kunnen geven.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:46

Verwijderd

Acer n10,
280 euro.
Sdio slot en cf slot.
Hou je nog geld over voor extra geheugenkaartjes
en wifi uitbreiding etc :)
En ook geld bewaren voor pocket pc 2003 natuurlijk ehhe

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou zelf een Palm Tungsten T3 nemen. 320x480 resolutie en verder gewoon een erg strak ding :) Heb er op m'n werk eentje bekeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Wat dacht je van de Dell Axim X5 standaard. http://www1.euro.dell.com..._standard?c=nl&l=nl&s=dhs
Wordt geleverd met pocket pc 2003 en heeft twee uitbreidingsslots (SD card en CF card) als je dan ooit wilt uitbreiden (bv wireless) kan je geheugenslot blijven gebruiken....

[ Voor 4% gewijzigd door miles op 01-11-2003 09:01 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kijk anders eens in de kiosk naar de PC-Pro van deze maand. Toevallig net gekocht gisteren en er staat een review en vergelijking in van 18 nieuwe PDA's.

Erg goed artikel, zeker die 10 euro wel waard als je er toch een gaat kopen. Krijg je er nog een DVD met spelletjes bij ook :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gezocht en geslenterd te hebben ben ik terecht gekomen op de HP IPaq H1930 (bij de mediamarkt voor 299 incl). Heeft iemand van jullie ervaring met het spelen van mpegs/divx op deze PDA??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 00:47:
Ik ben van plan om een pocketpc te kopen! Ik heb alleen helemaal geen ervaring kennis op dit vlak. Ik zal hem primair gebruiken om een agenda op te houden en om er aantekeningen voor school mee te maken. Daarnaast wil ik er ook mpegs op kunnen afspelen (DivX wanneer mogelijk ook) wanneer ik in de trein zit. Ik ben van plan om max 350 euro uit te geven aan een pda. Dingen als Bleutooth en WiFi maken mee niet heel veel uit maar wanneer dit in mijn budget past is dit natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb zelf al een selectie gemaakt van PDA die ik op het oog heb. Ik neem de prijs van een geheugenkaartje niet mee in de voorafgestelde €350 euro want die moet ik toch betalen en vind ik minder van belang.

- HP Ipaq H1915 €199
- HP Ipaq H1940 €350
- Asus MyPal 620 €329

Ik weet niet of dit een beetje goede PDA's misschien zouden jullie hier ook commentaar/ervaringen over kunnen geven.
Elke pda heeft agenda en aantekeningen mogelijkheden, dus daar hoef je niet naar te kijken. Voor Films afspelen lijkt mij een snelle cpu en grafische chip handig. Ik heb ooit in test gelezen dat de Asus Mypal 620 een snelle grafische chip heeft. Maar er zijn natuurlijk meer pda's onder de 350 euro, een aantal zijn hier al genoemd, zeker ook daar naar kijken.
Voor films heb je natuurlijk ook flink wat geheugen nodig, zoals je al zelf aan gaf.
Je weet dat CF goedkoper is dan SD? Soort uitbreidingsslot lijkt mij dus ook een puntje van aandacht. Suc6.

Edit: Nope ik heb geen ervaring met de HP 1930.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 15:41 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Kijk ook eens naar de Palm Tungsten|E (199 euro) en de Palm Zire 71 (met camera ed, 299).

Resolutie van die Palms is hoger dan de resolutie van de andere PDAs die je noemt. Andere optie is idd de T3, heb er zelf 1 bevalt erg goed maar is wel vrij prijzig (380 in de winkel) en meestal wil je ook een SD kaartje bij hebben van ook weer minimaal 40 euro..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
bartvb schreef op 01 november 2003 @ 15:44:
Kijk ook eens naar de Palm Tungsten|E (199 euro) en de Palm Zire 71 (met camera ed, 299).

Resolutie van die Palms is hoger dan de resolutie van de andere PDAs die je noemt. Andere optie is idd de T3, heb er zelf 1 bevalt erg goed maar is wel vrij prijzig (380 in de winkel) en meestal wil je ook een SD kaartje bij hebben van ook weer minimaal 40 euro..
Die Palm Tungsten E is wel een mooi ding, tot nu toe kon je alleen de Sony Clie SJ22 krijgen voor dat soort bedragen mét een highres kleurenscherm, en dan kan die Palm ook nog mp3 afspelen ook....hmmm, dat is wel verleidelijk.

Sony Clie SJ22: http://sony.pdashop.nl/product/2134
Palm Tungsten E: http://www.pdashop.nl/product/2552

Ik zou als beginnend gebruiker zoiets kopen, daarmee kun je alles, en je hebt een modern maar niet te duur apparaat. Iedereen blaat wel over die is leuk en die is leuk, maar dat zijn dingen van 300-700 euro en dat is een smak geld, zeker als je er nog niet veel ervaring mee hebt.
En mijn ervaring is: gadgets zijn het. De agenda en het adresboek, dat gebruik je, de rest is alleen maar leuk in het begin. Alleen die mp3 speler van die Tungsten E maakt m wel erg interessant, hoef je ook niet zo'n apart ding te kopen :)

Dat wil zeggen, wat moet je daar nog bij kopen om muziek te luisteren?
*RealOne™ Mobile Player for Palm included. Requires expansion card, sold separately.
Moet je er dan zo'n ding inpluggen?
http://www.pdashop.nl/product/2567/2552/Geheugen
Ook niet echt iets voor in je borstzak meer dan :/

[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 01-11-2003 16:01 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je hoeft er helemaal niets in te pluggen, alleen een SD kaartje en een koptelefoon. Ik gebruik mn Tungsten T ook erg vaak als MP3 speler. Alleen zou ik niet die van RealOne gerbuiken, maar bijvoorbeeld Aeroplayer. Kost niet zo veel, en is een hele goede speler.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Stefke
Ah, dat valt mee. Ik zie op palm.com dat aeroplayer inderdaad leuk pakketje is..ik denk dat ik binnenkort zo'n Tungsten E ga halen :)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Grrrrr, net heel bericht getiept klik ik per ongeluk op 'Post Reply'. *zucht*

In het kort:

- Kijk eens op www.2ehandspalm.com voor 2e hands Tungsten T's, geen idee of er iets bij zit
- Kijk eens op www.palmgear.com voor Palm software
- Koop eerst een wat goekopere Palm (zoals de T|E), als je dan merkt dat je een enorme poweruser bent kan je over een tijdje alsnog een T3 kopen b.v.
- De RealOne player wordt gratis bij je palm geleverd. Je hebt dus alleen een koptelefoon en een SD kaart nodig (128MB ongeveer 45 euro, 256 is wel wat relaxter, 90 euro).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

Sick Nick

Drop the top!

Je kan mp3 op alle pocketpc's ook afspelen met een gratis programma (winamp look-a-like, werkt erg lekker). Zoiets is vast ook te vinden voor alle palm pda's dus daar zou ik niet m'n beslissing van af laten hangen.

Ik heb zelf een iPaq 1910, deze heb ik gekozen omdat ie goedkoop is (189 bij de mediamarkt), hij is ook klein (zowel in de breedte als in dikte) en hij is ook nog erg licht.
Hij doet alles wat je zou willen qua media, mp3, divx en mpg zonder problemen. Games draaien ook perfect. Enige nadeel is de standaard koptelefoon, die is nogal ruk en wil je je eigen gebruiken moet je een omvormertje kopen van 2.5mm naar 3.5mm. Die zijn iets van 5 euro.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-02 17:05

BS

Boss schreef op 01 november 2003 @ 11:11:
Kijk anders eens in de kiosk naar de PC-Pro van deze maand. Toevallig net gekocht gisteren en er staat een review en vergelijking in van 18 nieuwe PDA's.

Erg goed artikel, zeker die 10 euro wel waard als je er toch een gaat kopen. Krijg je er nog een DVD met spelletjes bij ook :)
Heb je toevallig ook nog een www adres van deze site.

• Stefke
:? www.kiosk.nl :)

[ Voor 80% gewijzigd door Stefke op 01-11-2003 17:10 ]

Verwijderd

ik heb zelf een Ipaq 2210 welke me perfect bevalt..

ik heb laatst nog even gespeeld met een ASUS mypal en dat ding was iig met Tomtom ontzettend instabiel. Geen idee hoe het met andere software zit maar dat was wel iets wat me opviel.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 17:14:
ik heb zelf een Ipaq 2210 welke me perfect bevalt..

ik heb laatst nog even gespeeld met een ASUS mypal en dat ding was iig met Tomtom ontzettend instabiel. Geen idee hoe het met andere software zit maar dat was wel iets wat me opviel.
dat past alleen niet in het budget van de TS (max 350 euro). Wel erg mooi ding btw :)

Verwijderd

tweak_dude schreef op 01 november 2003 @ 21:22:
[...]

dat past alleen niet in het budget van de TS (max 350 euro). Wel erg mooi ding btw :)
Nee dat is zo maar mijn ervaring met de Mypal past wel in het budget en mijn geringe ervaring met dat ding is slecht dus wellicht heeft ie er iets aan

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

RobertJ17, ook al heb je geen ervaring op het gebied van PDA's, da's nog geen excuus om je niet in het wereldje ervan te verdiepen.

Verder wordt dit alleen maar een loos opsomtopic, van PDA's die de mensen zelf hebben. En dan ben je nog verder van huis, want dan krijg je 500 opties die precies niet doen wat jij wilt.

Best way to go: Zelf jouw specifieke eisen toepassen op de reeks beschikbare PDA's op de nederlandse markt. En dan kijken welke er in je budget passen. Als derde stap dan de voor jou meest aantrekkelijke kiezen, op die manier ga je echt de juiste keus maken. Succes :)
Wat voor PDA moet ik nou nemen?
Je kan geen PDA aanwijzen als zijnde de beste. De een wil gewoon een simpele agenda/notitieblok/adresboek, de ander wil ermee bellen, mp3's op afspelen en in full color spelletjes doen.
Als je voor de aanschaf van een PDA staat; bedenk je dan wat je ermee denkt te willen gaan doen, en wat je budget is. De een geeft moeiteloos 1500,- uit aan een PDA, terwijl de ander 500,- al bijzonder veel vindt.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.