Ik weet het, het is al zo vaak voorbij gekomen, maar ook aan de hand van de andere topics kom ik er niet uit. Eerst maar mijn specs anders vergeet ik het:
AMD Duron 1200 (768 MB RAM)
ECS K7S5A met onboard SiS 735-audio
Creative Ensoniq AudioPCI 1371
Redhat 8
Wat ik heb gedaan:
- alle ingebakken gui-tools die ook maar iets met audio te maken hebben napluizen
-- redhat-config-soundcard zegt in console "can't open output file dev/dsp: no such device"
- googlen, veel googlen
- alsa geprobeerd te installeren
- got search gebruikt
- sndconfig gebruikt - modprobe: can't locate module sound-slot-0
- geprobeerd met de stilte te leven
- toch maar een topic gepost
de volumeregeling staat goed, onder root werkt het ook niet, alsa kreeg ik ook niet gedaan (waarom weet ik niet precies meer, maar een kleine gok is dat het te moeiljk was), sndconfig werkt om bovenstaande reden ook niet, en van de stilte wordt ik helemaal gek.
en toen ik dacht "laat ik nog maar eens even helemaal opnieuw beginnen" zat de cd-rom-speler weer tegen (klik... klik.... klik... klik.... klik....)
anyway, weet iemand een goede manier om het geluid toch aan de gang te krijgen?
ps ben ik nog iets vergeten, gaarne dat ff te zeggen en liever niet gelijk een slot want ik ben ten einde raad, danku danku
AMD Duron 1200 (768 MB RAM)
ECS K7S5A met onboard SiS 735-audio
Creative Ensoniq AudioPCI 1371
Redhat 8
Wat ik heb gedaan:
- alle ingebakken gui-tools die ook maar iets met audio te maken hebben napluizen
-- redhat-config-soundcard zegt in console "can't open output file dev/dsp: no such device"
- googlen, veel googlen
- alsa geprobeerd te installeren
- got search gebruikt
- sndconfig gebruikt - modprobe: can't locate module sound-slot-0
- geprobeerd met de stilte te leven
- toch maar een topic gepost
de volumeregeling staat goed, onder root werkt het ook niet, alsa kreeg ik ook niet gedaan (waarom weet ik niet precies meer, maar een kleine gok is dat het te moeiljk was), sndconfig werkt om bovenstaande reden ook niet, en van de stilte wordt ik helemaal gek.
en toen ik dacht "laat ik nog maar eens even helemaal opnieuw beginnen" zat de cd-rom-speler weer tegen (klik... klik.... klik... klik.... klik....)
anyway, weet iemand een goede manier om het geluid toch aan de gang te krijgen?
ps ben ik nog iets vergeten, gaarne dat ff te zeggen en liever niet gelijk een slot want ik ben ten einde raad, danku danku