Toon posts:

MSN Messenger voor een p166?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
een vriend van mij heeft een p166 (ja sommige mensen hebben niet zo veel hasst met upgraden :p) en hij wil daar graag msn op. Oudere msn versies (lager dan 6.x) werken, maar sinds je nu wel verplicht moet upgraden naar MSN 6, kan hij geen msn meer gebruiken (MSN 6 is te zwaar voor de computer).

Daarom had hij geprobeerd Trillian 0.74 te installeren, maar hierbij geeft trillian een foutmelding bij het connecten (foutcode #12037 ofzo). Ik las dan dat de tijd in de bios niet goed stond, maar dat is niet het geval.

heeft iemand nog suggesties, alvast bedankt?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

Trillian 0.74 doet het niet meer omdat MSN non-msn clients geblocked heeft toendertijd, als je even trillian 2.0 download van www.trillian.cc zou dat iig weer moeten werken.

Of trillian 2.0 niet te zwaar is voor dat ding zou ik je niet durven zeggen tho :)

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

De kick van Electric!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48
Stop er wat meer geheugen in...

MSN6 werkt prima op een P133 en 128MB edo :P.

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 31 oktober 2003 @ 23:44:

Inderdaad, msn 6.0 kan draaien op een P166

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 23:16
Mijn zusje heeft ook msn 6.0 en msn plus op een p166 en 64 mb ram. Maar om nou te zeggen dat het lekker werkt.... nee.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ShotGun schreef op 31 oktober 2003 @ 23:44:

Hier zelfde situatie, heb me zusje nog niet echt horen klagen, en zelfs MsgPlus Add-On werkt er op.

edit:

en over snelheid valt te twisten, maar als hij niet wil upgraden, dan maar voelen

[ Voor 16% gewijzigd door Robinski op 01-11-2003 00:14 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

1. MSN werkt best met Trillian na install van patch
2. MSN6 wil ook best, heb het hier draaien op een P133 met 48MB RAM

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:34
Och... ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik heb toch echt msn6.1 op een p1 (60mhz) met 32mb ram draaien. :P :)

Het moet gewoon geen probleem zijn denk ik zo... misschien is een verse windows installatie wat...? :Y)

Lekker!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
ok, vreemd dat je alleen nog maar msn 6 kunt gebruiken, ik zit nog steeds te msnen met 4.7. Die werkte op een gegeven moment niet meer, toen msn 4.7 eropnieuw op, en toen deed die het weer.

Trillian is ook goed idee

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 23:36
MSN 6.0 op een P150@166Mhz met 48mb Ram... draait als een zonnetje :'( :P
effin om toch wat zinnigs toe te voegen het zou dus moeten werken, dus check je win install

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
4.7 zit in XP, da's Windows messenger, en die is aangepast voor het MSN9 Protocol, die werkt ook.
Er is btw. ook een bijgewerkte versie van MSN Messenger 5, die ook met MSN9 werkt. Te krijgen op http://messenger.msn.nl/ als je doet alsof je MSN voor Windows 95 zoekt. Daarvoor krijg je alleen V5, de nieuwe, en die exe installeert gewoon op alle Windowsen vanaf 95... En hij is stukken lichter dan 6(.1)...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die gebruik ik ook en het draait op mn oude pc'tje (p233, 96MB) supersnel. Zit verder geen overbodige zooi in zoals smileys en funky interfaces enzo (wel allemaal te krijgen dmv plug-ins), maar je kunt er mee chatten, en daar gaat het toch om? :)

En trillian, ik heb het wel es gebruikt zo een jaar geleden oid, maar ik vond het een vrij lomp programma. Volgens mij is dat alleen nog maar zwaarder dan de originele MSN.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:10
er is ook nog windows messenger 5 :) download die

Verwijderd

Rddr schreef op 01 november 2003 @ 00:44:
er is ook nog windows messenger 5 :) download die
Klopt :) Is nog steeds op msn.nl verkrijgbaar voor Windows 95 en die draait denk ik ook wel op p166.

(Op de Hogeschool van Amsterdam werken ze nog steeds met windows 95 :X binnenkort XP gelukkig :D)

Verwijderd

Topicstarter
dank u!
ik zal morgen es wat dingen proberen op die combo >:) ;)
Pagina: 1